تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 15, 2021
14:44 چهارشنبه، 24ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128535

برنامه‌های انجمن بلاکچین در دوره جدید: آموزش حرف اول را می‌زند

 
رئیس هیئات‌مدیره انجمن بلاکچین با بیان اینکه این انجمن همچنان همه تلاش خود را در راستای آموزش علمی صنعت بلاکچین خواهد کرد، از تلاش برای تقویت ارتباط این انجمن با نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس شورای اسلامی و قوه‌قضائیه خبر داد.
 
«امید علوی» که ریاست جدید انجمن را برعهده گرفته با اشاره به تاریخچه انجمن بلاکچین که به سال ۹۵ بازمی‌گردد، به دیجیاتو گفت: «انجمن بلاکچین از سال ۹۵ به شکل غیر رسمی و از سال ۹۸ به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد. فعالیت‌های این انجمن در ابتدای امر کاملا با محوریت علمی و بر اساس توسعه فناوری بلاکچین در کشور بود. این در حالی است که بعد از سال ۹۸ و با انتشار مصوبه هیئات دولت در حوزه رمز ارز؛ انجمن بلاکچین وارد بحث قانون‌گذاری و رگولاتوری شد و در تعامل با نهادهای اثرگذار تلاش کرد تا با مشاوره علمی در راستای توسعه این علم حرکت کند.»
 
نخبگان صنعت بلاکچین در انجمن بلاکچین ایران
او با بیان اینکه در حال حاضر انجمن‌بلاکچین بیش از ۲۵۰ نفر عضو دارد گفت: «این افراد از نخبگان صنعت بلاکچیین کشور در حوزه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف هستند. از همین رو ما امیدواریم که بتوانیم با تقویت جنبه علمی انجمن و ایجاد اطلاعات و گزارش‌های مستند در راستای توسعه صنعت بلاکچین حرکت کنیم.»
 
رئیس هیئات‌مدیره انجمن بلاکچین با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید و اقدامات جدی مجلس به منظور قانون‌گذاری رمزارزها و رمزدارایی‌ها گفت: «امیدواریم که هیئات‌مدیره جدید امانت‌دار خوبی برای تلاش‌هایی که از گذشته تا امروز در این انجمن شده، باشد. به هر حال انجمن بلاکچین عمر کوتاهی دارد، اما در همین زمان کوتاه هم همه تلاش خود را به منظور بررسی علمی و ارائه راهکار علمی در راستای توسعه صنعت بلاکچین به کار بسته است.»
 
علوی با اشاره به اینکه یکی از جنبه هایی که فعالین و افراد علمی در هر حوزه‌ای به آن می‌پردازند بحث تخلفات و جرایم آن حوزه است، گفت: «انجمن به عنوان یک نهاد علمی، عام‌المنفعه و همچنین مردمی، موظف به دفاع از سرمایه‌ها و دارایی‌های کشور است. از همین رو به حتم در زمینه شناسایی مجرمین و جرایم این حوزه با دید کارشناسی و تدوین گزارش‌های مدون و ارائه آموزش در این حوزه این راه را خیلی محکم ادامه خواهد داد.»
 
او با تاکید بر اینکه صنعت بلاکچین و حوزه رمزارزها، نه تنها در ایران، بلکه در همه کشورهای دنیا پدیده‌ای جدید و نیازمند مطالعه و رگولاتوری است، گفت: «در حال حاضر نهادهای حاکمیتی از جمله قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، بخش‌های نظارتی و انتظامی اطلاعات و علم کافی از این صنعت را ندارند. از طرفی کسب‌وکارها و فعالان این حوزه خود را موظف می‌دانند که در راستای پایش و پیشبرد مناسب این صنعت حرکت کنند. از همین رو بر این باوریم که انجمن بلاکچین این امکان را با بررسی‌های علمی و مطالعات دقیق تقویت خواهد کرد.»
 
آگاهی رسانی برای مسیریابی درست
مطالعه، جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، پالایش داده‌ها و ارائه همه این موارد به فعالان این حوزه و همچنین نهادهای حاکمیتی از مورادی است که به باور علوی در توسعه صنعت بلاکچین و شناخت آن کمک قابل توجهی به حفاظت از سرمایه‌ها و دارایی‌های کشور خواهد کرد.
 
تقویت کارگروه‌های تخصصی در انجمن بلاکچین و جذب حداکثری فعالان و نخبگان این صنعت در کشور از نکاتی است که به گفته رئیس هیئات‌مدیره انجمن بلاکچین در این دوره هیئات‌مدیره در نظر دارد تا روی آن تمرکز بیشتری داشته باشد.
 
علوی با تشریح این موضوع گفت: «بحث آموزش و آگاهی‌رسانی و تولید محتوای مناسب در حوزه صنعت بلاکچین برای انجمن بلاکچین اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. به همین منظور برای تقویت ارتباط با سازمان‌هایی مثل صداوسیما و قوه قضائیه در راستای کمک به مردم و آگاهی‌رسانی بیشتر تلاش خواهیم کرد.»
 
او با روشن توصیف کردن چشم‌انداز دو سال آینده فعالیت‌های انجمن بلاکچین در پایان با بیان اینکه همه فعالیت‌های انجمن نوآوران زنجیره بلوک (انجمن بلاکچین ایران)، زنجیره‌ای به هم پیوسته به منظور توسعه صنعت بلاکچین بر پایه آگاهی و دانش است از همه علاقه‌مندان به این صنعت دعوت به حضور و همکاری با این انجمن کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.