بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 22, 2021
17:14 چهارشنبه، 31ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128766

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: رمزارزها دارایی‌های پرریسکی هستند

 
«گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مصاحبه با «واشنگتن پست» در مورد آینده رمزارزها صحبت کرد. وی می‌گوید رمزارزها در بسیاری از موارد پشتوانه‌ای ندارند و دارایی سوداگرانه‌ای محسوب می‌شوند. گنسلر همچنین از تلاش SEC برای وضع قوانین سخت‌گیرانه در مورد این صنعت با هدف جلوگیری از پولشویی و در راستای تطبیق فعالیت‌های آن با قوانین مالیاتی خبر داد.
 
برخی کارشناسان بازار رمزارز می‌گویند صحبت‌های زاویه‌دار گری گنسلر به عنوان رئیس SEC بر روند تغییرات قیمت بازار بی‌تاثیر نخواهد بود، زیرا نشان می‌دهد این نهاد ممکن است روزهای سختی را برای بازار رمرزارزها به وجود بیاورد و حتی می‌تواند تا حدی نیز بر نوسانات قیمت رمزارزهای مختلف در بازار تاثیرگذار باشد.
 
آینده رمزارزها و رشد پلتفرم‌های معاملاتی دیجیتال یکی از موضوعات مهمی است که طی یکسال گذشته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه دولت‌ها قرار گرفته است. رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید فناوری رمزارزها بنیاد باعث آسیب زدن به ثبات سیستم مالی شود. وی نیز خواستار آن است که این حوزه مالی نیز با چارچوب‌های قانونی و سیاست‌های عمومی مالی بتوانند به کار خود  ادامه بدهند. گنسلر می‌گوید افزایش یا کاهش شدید قیمت رمزارزها صرفا توسط بازار تعیین می‌شود.
 
گری گنسلر در ادامه صحبت‌های خود به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داد و اضافه کرد SEC این قدرت را دارد تا وارد عمل شده و قوانین سخت گیرانه‌ای برای این حوزه درنظر بگیرد تا از سرمایه افراد محافظت کند زیرا حفاظت از سرمایه مردم را یکی از وظایف خود می‌داند.
 
وی درنهایت اعلام کرد طبق تعاریف معمول، نمی‌توان رمزارزها را نوعی پول دانست و از رمزارزها به عنوان ابزاری برای فرار از قوانین مالی جاری یاد کرد.
 
برخی متخصصان بازار رمزارزها بر این باورند که صحبت‌های گری گنسلر در مصاحبه با واشنگتن پست می‌تواند بر روند قیمت رمزارزها تا حدی تاثیرگذار باشد، زیرا رویکرد نهادهای قانون گذاری همچون SEC در آینده رمزارزها نقش دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.