بازی

فناوری اطلاعات

September 25, 2021
16:48 شنبه، 3ام مهرماه 1400
کد خبر: 128837

۶۶ استودیوی بازی‌سازی به عضویت ساختار حمایتی همگرا درآمدند

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با جمع‌بندی ارزیابی متقاضیان عضویت در ساختار حمایتی همگرا اعلام کرد که ۶۶ استودیوی بازی‌سازی به عنوان اعضای جدید به ساختار حمایتی همگرا در سال ۱۴۰۰ اضافه می‌شوند.
 
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدمحمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد با اعلام این خبر درمورد نحوه بررسی اعضای جدید ساختار همگرا گفت: «۱۵۱ استودیوی بازی‌سازی در اسفندماه ۹۹ درخواست عضویت خود را در ساختار حمایتی همگرا ثبت کردند،در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، پرونده ۱۳۱ استودیو تکمیل شد و امتیازدهی در شاخص مخاطب و بازار با همراهی همکاران حمایتی همگرا، یعنی کافه‌بازار و تپسل انجام گرفت.»
 
او ادامه داد: «ارزیابی‌های فنی و فرهنگی متقاضیان عضویت در ساختار حمایتی همگرا سال ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان خبره و متخصص این دو حوزه انجام و پس از تکمیل ارزیابی‌ها از منظر فنی، مخاطب و بازار و فرهنگی، امتیاز استودیوها محاسبه و جمع‌بندی شده است. براساس شیوه‌نامه بهره‌مندی از حمایت‌های ساختار همگرا ۴۰ درصد امتیاز هر استودیو مربوط به شاخص فنی، ۳۰ درصد فرهنگی و ۳۰ درصد نیز مربوط به شاخص مخاطب و بازار است.»
 
به گفته معاون حمایت بنیاد در نهایت ۶۶ استودیوی بازی‌سازی حائز شرایط عضویت در دوره سوم حمایتی همگرا شدند. او در این مورد توضیح داد: «براساس نتایج کلی ارزیابی، ۲۶ استودیو (شامل ۱۶ شرکت و ۱۰ تیم) در سطح یک و ۴۰ استودیو (شامل ۱۶ شرکت و ۲۴ تیم) در سطح دوم همگرا می‌توانند از حمایت‌های این ساختار بهره‌مند شوند.»
 
به گفته معاون حمایت بنیاد برای اعضای دوره سوم نیز مانند دو دوره گذشته، اعتبارنامه حمایتی به صورت الکترونیکی به آدرس ایمیل مدیر استودیو ارسال شده است. همچنین حمایت‌ها براساس رتبه دریافتی در پنل اعضا قرار گرفته است و با ورود به سامانه همگرا می‌توانند تنوع حمایتی مخصوص به رتبه خود را مشاهده و ثبت درخواست کنند.
 
سیدحسینی تاکید کرد ۶۵ استودیویی که متقاضی عضویت در ساختار حمایتی همگرا بوده‌اند؛ اما نتوانستند حائز امتیاز مناسب برای ورود به این ساختار باشند نیز تحت عنوان نوهمگرا از تخفیف همکاران حمایتی این ساختار بهره‌مند می‌شوند.
 
به گفته معاون حمایت بنیاد همچون دوره گذشته، درصورتی‌که اعضا، متقاضی استفاده از خدمات حمایتی صادراتی باشند، اعتبار تشویقی بیش از یک برابر به اعتبار آنها اضافه می‌شود. همچنین مانند گذشته اعضای حقوقی همگرا می‌توانند با ثبت درخواست، به عضویت برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق درآمده و از حمایت‌های مربوط به این برنامه نیز بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.