بازی

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 3, 2021
10:59 یکشنبه، 11ام مهرماه 1400
کد خبر: 129055

فستیوال سه روزه ورزش های الکترونیک در کیش آغاز شد

 
فستیوال سه روزه جشنواره ورزش‌های الکترونیک با حضور علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در جزیره کیش آغاز شد.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش روز شنبه در آئین افتتاح این فستیوال اظهار داشت: توجه به صنعت بازی‌های دیجیتال موجب تحقق آرمان‌های بلند کشور است و می‌تواند آینده ایران بزرگ در جهان را تضمین کند.
 
جعفر آهنگران افزود: ایران با داشتن جوانان پویا و آینده ساز و حضور پر قدرت شما در صحنه‌های مختلف علمی سربلند خواهد شد و سیاست گذاری مسؤولان سازمان منطقه آزاد کیش نیز به گونه‌ای است که خود را موظف بر حمایت از همه عرصه‌ها می‌داند.
 
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) فرهنگ را یکی از مؤلفه‌های مهم استقلال کشور برشمرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های قطعی پویایی فرهنگ ما توجه به علوم و امور جدید در جهان است و صنعت بازی‌های دیجیتال با اختلاف در صنایع خلاق و فرهنگی، جایگاه اول اقتصادی را ازان خود کرده و مشکل تقاضا ندارد و این بازی‌ها نیز محدوده بزرگی را در بر می‌گیرد.
 
آهنگران با بیان اینکه فناوری نقش نخست را در صنعت بازی‌های دیجیتال ایفا می‌کند یادآور شد: با حضور تعیین کننده و تحول بزرگی که هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی در آینده نزدیک ایجاد می‌کند، بازی‌های دیجیتال دستخوش تغیرات فراوان خواهد شد.
 
وی به ایجاد فرهنگسرای صنایع نرم و خلاق با همکاری جهاد دانشگاهی در کیش اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود جوانان خبره و نخبه فعال در حوزه بازی‌های دیجیتال در جزیره حضور پیدا کرده و مستقر شوند و مؤسسه علوم و فنون نیز با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تفاهمنامه ای منعقد کند تا استقرار فعالان این حوزه در کیش تسهیل شود.

 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: انتظار می‌رود فعالان اقتصادی جزیره برای ایجاد تحولات این صنعت تا رسیدن کیش به بالندگی ترغیب اقدام کنند و این سازمان در نظر دارد در سال‌های آتی یکی از بازارهای کیش را به بازی‌های دیجیتال از شرکت‌های معروف دنیا اختصاص دهد.
 
مدیرعامل مؤسسه علوم و فنون کیش و مسؤول اجرای این فستیوال نیز گفت: گسترش و تعمیم فعالیت پیشران‌های فناوری کشور در حوزه ورزش‌های الکترونیکی، گیمینگ، ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر استارت اپ و حوزه دیجیتال از جمله اهداف این جشنواره است.
 
مسعود توفیقی با بیان اینکه فستیوال ورزش‌های الکترونیک به منظور ارتقا سطح فعالیت‌های بدنی و ذهنی به صورت گیمینگ برای نخستین بار در جزیره کیش برگزار شده است افزود: این مؤسسه افتخار میزبانی از بازیکنان درجه ۱ و داوران بین المللی در این مسابقات را دارد و علاقمندان به این رقابت‌ها می‌توانند برای تماشای این رویداد به سالن المپیک جزیره کیش مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه ۱۰ داور ملی و بین المللی این رقابتها را داوری می‌کنند، افزود: در پایان این رقابت‌ها ۲۰ نفر برگزیده خواهند شد.
 
مدیرعامل مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز اظهار داشت: امید است این رویداد که به همت مؤسسه علوم و فنون و همکاری دانشگاه‌های معتبر جزیره کیش برگزار شده در آینده نیز تداوم داشته باشد.
 
عزیز الله فرضی پور تفریحات دریایی را وجه تمایز کیش با دیگر مناطق گردشگر پذیر کشور اعلام کرد و افزود: اتفاقات مثبتی در حوزه تفریحات دریایی نیز با برگزاری رویدادهای نوآورانه از سوی مرکز نوآوری، به همت سازمان منطقه آزاد کیش رخ داد که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.
 
فستیوال سه روزه ورزش‌های الکترونیک ۱۰ تا ۱۲ مهرماه درسالن المپیک کیش در ۲ بخش موبایلی وکنسولی در ۵ بازی کال آوتیوتی، کلاش رویال، فیفا ۲۱، بیوبی جی، فوتبال ۲۰۲۱ میدان رقابت شرکت کنندگان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.