اپراتورها

تلفن همراه

October 6, 2021
13:23 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1400
کد خبر: 129175

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس: لایحه انتزاع کابل مسی و داکت از شرکت مخابرات مبهم است

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از بررسی لایحه مربوط به زیرساخت شبکه مادر مخابراتی درباره انتقال زیرساخت‌های فناوری ارتباطات از شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

tci logo.jpg

محسن زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 مجلس، گفت: دستور کار نخست کمیسیون بررسی لایحه مربوط به زیرساخت شبکه مادر مخابراتی بود که براساس این لایحه دولت درخواست کرد که تمام زیرساخت‌های فن آوری ارتباطات مانند کانال‌ها، کابل‌ها و… از شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت منتقل شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس معتقدند که این موضوع مبهم است زیرا شرکت مخابراتی، شرکتی خصوصی است و طی سال‌های گذشته براساس ذیل اصل 44 واگذار شده است درحالیکه شرکت زیرساخت، شرکتی حاکمیتی و در اختیار دولت است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس ادامه داد:از آنجا که انتقال زیرساخت‌های فناوری ارتباطات از شرکتی خصوصی به شرکتی دولتی ابهام داشت، کمیسیون تعیین تکلیف آن را به جلسات آِینده و کسب اطلاعات بیشتر موکول کرد.

وی اضافه کرد: دومین دستورکار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس بررسی گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد سامانه صدور مجوزها بود، طبق گزارش ارائه شده بسیاری از دستگاه‌ها پاسخگو نیستند به همین دلیل خروجی ملموسی از این سامانه به دست نیامده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به زعم اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید،   دولت باید اهتمام بیشتری نسبت به اجرای مر قانون دراین حوزه داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.