اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

October 6, 2021
14:13 چهارشنبه، 14ام مهرماه 1400
کد خبر: 129180

مخابرات هزار میلیارد تومان سهام همراه اول را می‌فروشد

 
 
شرکت مخابرات ایران هزار میلیارد تومان از سهام همراه اول را بابت پرداخت بدهی پرسنل و بازنشستگان خود می‌فروشد. این رقم، ۵۰ درصد مطالبات را شامل می‌شود.
 
به گزارش پیوست، مطالبات کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران که از سال‌ها پیش باقی‌مانده‌اند اکنون به یکی از معضلات مدیریتی این شرکت تبدیل شده‌اند. در سال‌های اخیر تجمعات متعددی از سوی بازنشستگان این شرکت در مقابل ساختمان‌های مخابرات، مجلس و حتی مجمع عمومی این شرکت برگزار شده است. اکنون مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند قصد دارند بدهی خود را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.
 
براساس تصمیم هیات مدیره مخابرات که با موافقت سهامدار عمده (توسعه اعتماد مبین) همراه شده است، مخابرات ۵۰ درصد بدهی‌های خود به کارکنان و بازنشستگان را با فروش سهام همراه اول پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد دیگر مطالبات نیز از محل فروش املاک مازاد شرکت مخابرات در کل کشور پرداخت خواهد شد.
 
محمد فرقانی، معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات با تایید این مطلب، گفت: «با پیشنهاد دکتر محمودزاده، رئیس هیات مدیره و تصویب جلسه مشترک هیات مدیره مخابرات ایران و سهامدار عمده شرکت مقرر شد، مطالبات همکاران شاغل و بازنشسته به صورت ۵۰ درصد از محل واگذاری سهام همراه اول و ۵۰ درصد از محل واگذاری و فروش املاک مازاد، تسویه شود.»
 
گفته می‌شود مخابرات ایران ۲ هزار میلیارد تومان به کارکنان و بازنشستگان خود بدهی دارد. این بدهی‌ها بابت رفاهیات، پاداش بهره‌وری، حق جذب و… هستند که بعضی از آنها از سال ۹۲ باقی مانده‌اند. این در حالی است که شرکت مخابرات ایران در پایان سال مالی ۹۹ برای اولین بار زیان‌ده شد.
 
پرداخت مطالبات معوقه
براساس آنچه روابط عمومی شرکت مخابرات اعلام کرده، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار اصلی شرکت مخابرات ایران با پیشنهاد ابراهیم محمودزاده رئیس هیات مدیره این شرکت برای پرداخت مطالبات با واگذاری سهام همراه اول و فروش املاک موافقت کرده است. این در حالی است که فروش املاک مخابرات روندی زمان‌بر است و با توجه به رکود بازار مسکن، استقبال چندانی از مزایده‌های برگزار شده، نمی‌شود. همچنین انتقال سهام همراه اول به کارکنان نیاز به اخذ سازمان بورس و طی مراحل قانونی دارد.
 
در همین حال یکشنبه این هفته (۱۱ مهر) جلسه‌ای ۵ ساعته با حضور رئیس هیات مدیره، مدیر عامل و معاون توسعه سرمایه انسانی با نمایندگان شورای هماهنگی کانون‌های بازنشستگان مخابرات سراسر کشور و تشکل‌های صنفی و اسلامی تهران و اصفهان و چند استان دیگر در ساختمان سردار جنگل برگزار شد و در این جلسه مقرر شد تا روز شنبه (۱۷ مهر) ۲۵ درصد مطالبات پرداخت شود و تا ۱۰ روز بعد (اواخر مهر ماه) ۲۵ درصد دیگر بدهی‌ها تسویه شود.
 
همچنین موافقت شد نمایندگان شورای هماهنگی کانون‌های بازنشستگی و تشکل‌های شرکت کننده در جلسه بر روند فروش سهام همراه اول نظارت داشته باشند. هنوز مشخص نشده است فروش سهام همراه اول توسط کدام کارگزاری و به چه ترتیبی انجام خواهد شد. از آنجا که براساس قوانین سازمان بورس، دارنده سهام عمده نمی‌تواند بیشتر از یک درصد سهام خود را از طریق تابلو به فروش برساند، به نظر می‌رسد برای تامین هزار میلیارد تومان، سهام همراه اول به صورت بلوکی و از طریق مزایده واگذار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.