تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 7, 2021
14:37 پنجشنبه، 15ام مهرماه 1400
کد خبر: 129203

اپل در سومین نسخه بتا iOS 15.1 ویژگی‌های بیشتری برای دوربین آیفون ۱۳ پرو ارائه کرد

 
آخرین نسخه بتا iOS 15.1 اپل برخی تغییرات چشمگیر برای دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و نسخه پرو مکس معرفی می‌کند که از جمله موارد قابل توجه آن، می‌توان به پشتیبانی از فرمت ویدیویی اختصاصی ProRes و گزینه فعال یا غیرفعال کردن حالت ماکرو اشاره کرد.
 
کاربرانی که سومین بتا سیستم عامل iOS 15.1 را دریافت کرده‌اند می‌توانند ضبط ویدیو ProRes را در منوی تنظیمات دوربین فعال کنند. همچنین حالت ماکرو آیفون ۱۳، زمانی به صورت خودکار فعال می‌شود که گوشی سوژه‌ای را در فاصله ۱۰ سانتی متری لنز تشخیص دهد که این امر برای برخی کاربران دردسرساز بوده است. اکنون اپل در نسخه جدید سیستم عامل iOS 15.1 با در دسترس قرار دادن گزینه فعال یا غیرفعال کردن حالت ماکرو، مشکلات کاربران خود را نیز رفع کرده است.
 
ویژگی ضبط ویدیو ProRes در آیفون ۱۳ پرو و نسخه پرو مکس، می‌تواند محتوایی تا ۳۰ فریم در ثانیه با وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح ۱۰۸۰p ضبط کند. البته گزینه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرو به ویدیو‌هایی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و وضوح ۱۰۸۰p محدود می‌شود.
 
پشتیبانی از فرمت اختصاصی ProRes اپل در حالی اعلام می‌شود، که اپلیکیشن Filmic Pro چند روز گذشته، از کدک ویدیویی متعلق به اپل رونمایی کرده بود. اپلیکیشن ضبط ویدیو همچنین از چهار حالت مختلف ProRes پشتیبانی می‌کند. در دوربین گوشی‌های اپل به نظر می‌رسد ضبط ویدیو با این فرمت اختصاصی به صورت پیش‌فرض روی حالت ProRes 422HQ قرار گرفته باشد.
 
از طرفی دیگر حالت ماکرو یکی از نقاط قابل توجه گوشی‌های آیفون ۱۳ بوده است. علاوه بر مشکلات گزارش شده مبنی بر تغییر خودکار این حالت، گفته می‌شود یک چشم‌پزشک از حالت ماکرو دوربین گوشی‌های اپل برای بررسی و نظارت چشم بیماران خود استفاده می‌کند.
 
سومین نسخه بتا iOS 15.1 هم اکنون در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و به احتمال زیاد اپل در روزهای آینده نسخه عمومی آن را نیز منتشر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.