اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 9, 2021
11:31 شنبه، 17ام مهرماه 1400
کد خبر: 129236

سخنرانی های علمی در موضوعات روز صنعت فضا

 
به مناسبت هفته جهانی فضا، محققان گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هماهنگی سازمان فضایی ایران، بخشی از پژوهش‌های خود در موضوعات روز این صنعت را در قالب سخنرانی علمی ارائه می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعظم عیدی مدیر گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه گفت: این سخنرانی‌ها در روزهای شنبه و یکشنیه ۱۷ و ۱۸ مهرماه سال جاری همزمان با هفته‌ی جهانی فضا صورت می‌گیرد و عموم علاقه مندان می‌توانند از طریق آدرس https://www.aparat.com/isa.ir در جلسات شرکت نمایند.
سخنرانی پروین سجودی در روز شنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۱ با عنوان "چالشهای حقوقی با ظهور ابرمنظومه‌ها" و یکشنبه ۱۸ مهر ساعت ۱۱ تحت عنوان"معرفی ابرمنظومه‌ها، فرصتها و تهدیدها"خواهد بود. روز یکشنبه ۱۸ مهر ساعت ۱۴ نیز دکتر پدرام حاجی‌پور و دکتر هومن ضرابی در زمینه "نقش فناوریهای نوین در عصر چهارم فضا" سخنرانی خود را ارائه خواهند کرد.
همچنین در اولین دوره رقابت "طرح‌های پژوهشی، ایده‌ها و تجارب بانوان فعال در حوزه کسب و کارهای نوپای بخش فضایی کشور" که توسط پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می شود، خانم دکتر رقیه کریم زاده  از گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه با طرح "طراحی، ساخت و تست تقویت کننده SSPA با راندمان بالا" شرکت نموده‌اند. ارائه طرحهای برگزیده در روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰  از ساعت ۸ الی ۱۲ از طریق آدرس https://eseminar.tv/wb37101 انجام خواهد شد.
گفتنی است، هفته‌ی جهانی فضا هر ساله در کشورهای عضو سازمان ملل متحد و با درجات متفاوت از پیشرفت در فناوری فضایی برگزار میگردد. تاریخ برگزاری رویداد از ۱۲ مهر (سالگرد پرتاب اولین ماهواره ساخت بشر اسپوتنیک-۱) تا ۱۸ مهر (سالگرد امضای توافق‌نامه‌ی اصول اکتشاف فضا) است.
جشنواره‌ی امسال با شعار "زنان در فضا" همراه شده تا یادآور و مشوق تلاش و دستاوردهای بانوان دانشمند این حوزه باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.