اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 11, 2021
11:01 دوشنبه، 19ام مهرماه 1400
کد خبر: 129306

فیس بوک مجبور شد قابلیت های اپ ها را تغییر دهد

 
یک مدیر ارشد اجرایی فیس بوک روز گذشته اعلام کرد این شرکت قابلیت‌های جدیدی برای دور نگه داشتن نوجوانان از محتوای مضر قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌کند.
 
به نقل از رویترز، این درحالی است که قانونگذاران آمریکایی مشغول بررسی تأثیرگذاری فیس بوک و زیرمجموعه آن مانند اینستاگرام بر سلامت ذهنی جوانان هستند.
 
نیک کلگ نایب رئیس امور جهانی فیس بوک در یک برنامه شبکه خبری سی ان ان اعلام آمادگی کرد تا الگوریتم‌هایی را در اختیار رگولاتورها قرار دهد که برای ترویج محتوا استفاده می‌شود. اما او گفت نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا الگوریتم‌های این شرکت به ترویج ایده‌های افرادی منجر شده که در ششم ژانویه به کنگره حمله کردند یا خیر.
 
این درحالی است که چند روز قبل فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس بوک وافشاگر اسناد داخلی این شرکت در کنگره شهادت داد و اعلام کرد این شرکت کاربران را تشویق می‌کند تا در اپ بمانند و به سلامت نوجوانان آسیب می‌رساند.
 
کلگ به سی ان ان گفت: ما قابلیت‌هایی را عرضه می‌کنیم که تفاوت‌های قابل توجهی به وجود می‌آورند. این تفاوت‌ها دقیقاً در جایی ایجاد می‌شود که سیستم ما نوجوانی را رصد می‌کند که مکرراً محتوای یکسانی را نگاه می‌کند. ممکن است این محتوا برای سلامت وی مناسب نباشد. ما او را تشویق می‌کنیم تا محتوای دیگر را رصد کند.
 
علاوه بر آن کلگ اشاره کرد علاوه بر توقف توسعه اینستاگرام کودکان، این شرکت تصمیم دارد ویژگی جدیدی به نام «استراحت کنید» ارائه کند که نوجوانان را ترغیب می‌کند استفاده از اینستاگرام را متوقف کنند.
 
به بیان ساده در اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی ایجاد می‌شود که نوجوانان را از محتوای مخرب دور و آنها را تشویق می‌کند از پلتفرم فاصله بگیرند.
 
البته کلگ بازه زمانی مشخصی برای ارائه هیچیک از این ویژگی‌ها اعلام نکرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.