اپلیکیشن

تلفن همراه

October 11, 2021
14:47 دوشنبه، 19ام مهرماه 1400
کد خبر: 129328

«پیکسل پس» برای مقابله با اپل وان از راه می‌رسد: گوشی پیکسل با سرویس‌های گوگل

 
فاصله کوتاهی تا معرفی کامل گوشی‌های سری پیکسل ۶ داریم، اما این موضوع مانع از انتشار گزارش‌های جدید درباره آن‌ها نمی‌شود. حالا طبق جدیدترین ادعا، گوگل روی سرویس اشتراکی «پیکسل پس» (Pixel Pass) کار می‌کند که عملکردی مشابه سرویس «اپل وان» (Apple One) دارد. به نظر می‌رسد کاربر با پرداخت هزینه ماهانه در این باندل به گوشی پیکسل، گارانتی بلندمدت‌تر، گوگل وان، پلی پس (Play Pass) و همچنین یوتیوب موزیک/پریمیوم دسترسی پیدا می‌کند.
 
کاربران ظاهرا می‌توانند این باندل را با گوگل Fi جفت کنند، اما نسخه دیگری برای کاربرانی که به سراغ اپراتورهای دیگر می‌روند هم وجود خواهد داشت. در حال حاضر نمی‌دانیم هزینه Pixel Pass چقدر خواهد بود، اما طبق اسناد افشا شده، چنین قابلیتی تنها برای کاربران در ایالات متحده عرضه می‌شود. البته انتظار می‌رود این سرویس در کشورهایی که گوگل وان، پلی پس و یوتیوب در دسترس قرار دارند هم ارائه شود.
 
 
همین منبع در توییت دیگری ادعا کرده که پیکسل ۶ با قیمت پایه ۶۴۹ یورو (۷۵۰ دلار) و پیکسل ۶ پرو با قیمت پایه ۸۹۹ یورو (۱۰۴۰ دلار) روانه بازار می‌شود.
 
سرویس Pixel Pass می‌تواند برای گوگل سودآوری زیادی داشته باشد چرا که می‌تواند خریداران سری پیکسل ۶ را به تهیه سرویس‌هایی تشویق کند که در حالت عادی شاید توجهی به آن‌ها نداشته باشند. بنابراین این غول جستجوی اینترنتی بجای فروش سری پیکسل ۶ برای یکبار، بطور پیوسته درآمدزایی خواهد داشت. علاوه بر این، شاید کاربران تمایل کمتری به تعویض گوشی پیکسل پیدا کنند.
 
در حالت کلی چنین رویکردی می‌تواند برای کاربرانی جذاب باشد که در کنار نیاز به یک پرچمدار اندرویدی، به دنبال خرید حداقل یکی از سرویس‌های گوگل هم باشند.
 
گوشی‌های سری پیکسل ۶ در تاریخ ۲۷ مهر بطور کامل معرفی می‌شوند، با این حال از اکثر مشخصات آن‌ها مطلع هستیم. دیروز اطلاعات زیادی درباره این گوشی‌های هوشمند افشا شد که از تجهیز آن‌ها به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و همچنین ارائه ۵ سال آپدیت امنیتی خبر می‌داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.