اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 11, 2021
16:42 دوشنبه، 19ام مهرماه 1400
کد خبر: 129333

محدودیت تماس‌ فیس‌تایم پارت نامبر امارات رفع شد

کارابران اماراتی محصولات اپل از سال ۲۰۱۰ یعنی زمان عرضه قابلیت فیس‌تایم، امکان استفاده از این ویژگی را در دستگاه‌های خود نداشتند؛ ممنوعیتی که به نظر می‌رسد اخیرا و با توجه به تغییر سیاست‌های مقامات اماراتی، برداشته شده است.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، تماس‌های تصویری ناگهان از روز گذشته یعنی ۱۰ اکتبر فعال شد و کاربران گوشی‌های آیفون توانستند پس از مدت‌ها، از این اپلیکیشن استفاده و تماس‌های صوتی و ویدیویی را با کیفیت بالا برقرار کنند.
 
در حال حاضر، این قابلیت برای ارتباط‌های داخلی و خارج از کشور امارات به خوبی کار می‌کند. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا فعال شدن قابلیت فیس‌تایم دائمی‌خواهد بود یا یک تغییر رویه موقتی است.
 
چندی پیش و از روز یکم اکتبر، شهر دبی میزبانی از نمایشگاه Expo را آغاز کرد و قرار است این رویداد تا پایان ماه مارس ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد. اتخاذ چنین رویکردی از سوی اماراتی‌ها و فعال کردن قابلیت فیس‌تایم می‌تواند مورد توجه حاضران و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه قرار گیرد و از آن برای انعکاس بیشتر این رویداد در جهان بهره ببرند.
 
نهاد مسئول این امر که تحت عنوان سازمان ارتباطات و دولت دیجیتال امارات شناخته می‌شود، هنوز واکنشی را در قبال این موضوع نشان نداده است. با این حال، آزاد شدن ارتباط تصویری فیس‌تایم در این کشور می‌تواند خبر بدی برای اپلکیکیشن‌هایی همچون اسکایپ و واتس‌اپ باشد که چنین امکانی را برای کاربران پارت نامبر امارات فراهم می‌کردند.
 
ممنوعیت استفاده از فیس‌تایم در حالی اعمال شد که هیچ توضیح و پاسخ مشخصی از سوی مقامات اماراتی ارائه نشد. به اعتقاد برخی‌ها، این تصمیم در جهت حمایت از اپراتورهای مخابراتی دولتی در این کشور اتخاذ شد؛ به ویژه آنکه فیس‌تایم در طی سال‌های اخیر، بخش زیادی از پهنای باند را مصرف می‌کرد.
 
برخی نیز این اقدام را ناشی از نگرانی‌های امنیتی عنوان کردند. گفته می‌شود که دولت امارات با نفوذ به گوشی‌های آیفون متعلق به مخالفان خود، فعالیت‌ها آنها را زیر نظر می‌گیرد اما ردیابی و رصد اطلاعاتی مخالفان از طریق تماس‌های ویدیویی کار سختی است و به همین جهت، چنین امکانی را در کشور خود غیرفعال کرد.
 
با این حال، گمانه‌زنی‌ها در این خصوص زیاد است و باید منتظر ماند و دید که آیا این رفع محدودیت ناشی از تغییر در سیاست‌هاست یا یک اقدام آزمایشی و موقتی.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.