اپلیکیشن

بازی

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 12, 2021
11:18 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129342

چین به دنبال اعمال محدودیت زمانی انجام بازی های ویدئویی توسط جوانان

مقامات چینی می گویند برخی حفره های فنی که به جوانان و نوجوانان امکان می داد قوانین محدودکننده مدت زمان انجام بازی های ویدئویی را دور بزنند، شناسایی کرده و آنها را برطرف کرده اند.
 
 
 به نقل از رویترز، بر اساس قوانین جدیدی که در چین به تصویب رسیده افراد کم سن و سال در این کشور حق ندارند بیش از سه ساعت در هفته صرف اجرای انواع بازی های ویدئویی کنند. هدف از تصویب این قانون جلوگیری از اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازی های ویدئویی عنوان شده است.
 
قوانین تازه در ماه آگوست در چین به تصویب رسیده و هدف از این کار محدودکردن مدت زمان اجرای بازی های ویدئویی توسط افراد زیر 18 سال است. این قانون تازه با مخالفت و اعتراض چینی ها مواجه شده است.
 
به نوشته روزنامه مردم که روزنامه رسمی حزب کمونیست چین است، برخی جوانان چینی برای دور زدن این قانون به اجاره کردن یا خرید حساب های کاربری متنوع روی آورده اند و از این طریق بازی های آنلاین را بدون محدودیت اجرا می کنند. از همین رو این خلاهای مهم باید مورد توجه قرار بگیرند.
 
در ادامه این گزارش آمده است که پلتفرم های تجارت بازی هم باید مسئولیت های اجتماعی را به طور فعالانه انجام دهند، زیرا آنها مسئول رشد سالم نسل بعدی بوده و باید به توسعه سالم این صنعت کمک کنند. در ادامه از والدین و اولیای مدارس خواسته شده تا محیط مساعدی را برای "رشد سالم خردسالان" ایجاد کنند، زیرا برخی از خردسالان از مشخصات هویتی مختلفی برای ثبت نام در حساب های بازی استفاده می کنند و این باعث می شود طرح محدودیت زمانی بازی بی اثر باشد.
 
مقامات چین، که بزرگترین بازار بازی های ویدئویی جهان است، سالهاست در مورد اعتیاد به بازی های ویدئویی و اینترنت در بین جوانان نگران هستند و کلینیک هایی را تاسیس کرده اند که ترکیبی از روش های درمانی و تمرینات نظامی را برای افرادی به کار می گیرد که به اختلال های ناشی از اجرای بازی های ویدئویی مبتلا هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.