تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 12, 2021
16:49 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129365

پست هوشمند، موتور پیشران اقتصاد دیجیتال کشور است

 
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه شرکت ملی پست همواره در بحث استفاده از فناوری‌های نو پیشگام بوده است، گفت: شرکت ملی پست همواره در بحث استفاده از فناوری‌های نو پیشگام بوده و یکی از اولین سامانه‌های تجارت الکترونیک کشور سامانه «ای‌بازار» بوده است.
 
 محمدرضا قادری در اولین رویداد نوآوری و کارآفرینی و افتتاح مراکز نوآوری پست که صبح امروز (سه‌شنبه) در موزه ارتباطات برگزار شد، با بیان اینکه شرکت ملی پست همواره در بحث استفاده از فناوری‌های نو پیشگام بوده است، اظهار کرد: نخستین رویداد نوآوری و کارآفرینی را در هفته جهانی پست به‌طور همزمان در پنج استان کشور افتتاح کنیم. امروز در اخبار اتحادیه جهانی پست صحبت از تحول دیجیتال موضوعی داغ است و شرکت ملی پست همواره در بحث استفاده از فناوری‌های نو پیشگام بوده و یکی از اولین سامانه‌های تجارت الکترونیک کشور سامانه «ای‌بازار» بوده است.
 
وی بیان کرد: در چند سال گذشته سامانه‌های پست به‌طور مستمر به‌روزرسانی شده‌ و امروز شروع بسیار خوبی برای افزایش همکاری با دانش‌بنیان‌هاست. شرکت‌های دانش‌بنیان همواره گلایه‌هایی دارند و همکاران پست هم به برخی از موضوعات انتقاد دارند، ولی بروز چنین شرایطی طبیعی است و برای رفع این گلایه‌ها بستری را لازم داشتیم که متعلق به شرکت ملی پست باشد. از همین رو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست تصمیم به راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری اختصاصی پست گرفته شد.
 
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: امروز مراکز نوآوری پست در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، یزد، گلستان و تهران افتتاح خواهد شد و می‌کوشیم از این پس همکاری گسترده‌تری با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم. با افتتاح مراکز نوآوری شرکت ملی پست، بسیاری از مشکلات پروژه‌های مشترک دانش‌بنیان‌ها با پست رفع می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.