اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 13, 2021
11:04 چهارشنبه، 21ام مهرماه 1400
کد خبر: 129382

افشاگر فیس‌بوک این بار در اروپا شهادت می‌دهد

 
فرانسیس هوگن افشاگر فیس‌بوک که چند روز قبل در کنگره آمریکا بر علیه این شبکه اجتماعی شهادت داد، به زودی در اروپا نیز شهادت مشابهی خواهد داد.
 
به نقل از سی ان بی سی، فرانسیس هوگن نتیجه تحقیقات داخلی شرکت فیس‌بوک را افشا کرد که نشان می‌دهد اینستاگرام می‌تواند برای نوجوانان مضر باشد. وی همچنین تصریح کرده بود فیس‌بوک مروج تفرقه اجتماعی و تضعیف گر دموکراسی است.
 
هوگن قرار است با حضور در پارلمان انگلیس اسناد و شواهد موید ادعاهای خود را ارائه کند. وی که قبلاً مدیر محصولات فیس‌بوک بوده، هفته قبل تصریح کرده بود فیس‌بوک شرکتی است که به سود بیشتر از منافع مردم اهمیت می‌دهد و از نمایندگان کنگره خواسته بود برای مقابله با این روند مداخله کنند.
 
به دنبال این افشاگری‌ها، نیک کلگ سخنگوی ارشد فیس‌بوک گفت این شبکه اجتماعی قابلیت‌های تازه‌ای را معرفی می‌کند تا نوجوانان از محتوای مضر دور بمانند.
 
دولت انگلیس در حال حاضر به دنبال وضع قوانین جدیدی است که بر اساس آن کنترل غول‌های دنیای فناوری تشدید خواهد شد تا نظارت و اقدام علیه محتوای غیرقانونی یا مضر به صورت آنلاین تضمین شود. بی توجهی به این امر جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد درآمد جهانی سالانه این شرکت‌ها یا ۱۸ میلیون پوند (۲۴ میلیون دلار) – هر کدام که بیشتر باشد- در پی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.