امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 13, 2021
15:18 چهارشنبه، 21ام مهرماه 1400
کد خبر: 129406

بیش از یک سوم شرکت‌های روسیه در سال ۲۰۲۱ هدف حملات سایبری قرار گرفتند

 
سرویس مطبوعاتی شرکت امنیت رایانه‌ای "کسپرسکی" اعلام کرد که بیش از یک سوم شرکت های روسی (۳۵ درصد) در سال ۲۰۲۱ هدف حملات سایبری قرار گرفتند.
 
 به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی شرکت امنیت رایانه‌ای "کسپرسکی" روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از یک سوم شرکت های روسی (35 درصد) در سال 2021 هدف حملات سایبری قرار گرفتند.
 
در گزارش این شرکت آمده است: بر اساس داده های آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت های روسیه بیشترین ضرر مالی را در سال 2021 در نتیجه حملات هدفمند (هنگامی که مجرمان عمداً به یک شرکت خاص حمله سایبری انجام می دهند) متحمل شدند.
 
این گزارش می افزاید: یک حادثه (حمله سایبری) به طور متوسط ​​695000 دلار خسارت به مشاغل بزرگ وارد می کند در حالی که شرکت های متوسط و کوچک تقریباً 32000 دلار از دست می دهند. 35٪ از واحدهای تجاری در روسیه در سال 2021 با حملات هدفمند روبرو شده اند.
 
میخائیل پریبوچی، مدیر بخش روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در کسپرسکی در بیانیه ای گفت: حملات هدفمند یک تهدید بزرگ برای تجارت محسوب می شوند.
 
وی افزود: برای کاهش چنین حوادثی، توصیه می کنیم شرکت ها از راه حل هایی برای اطمینان از ایمنی دستگاه های ترمینال در ترکیب با ابزارهای تشخیص تهدیدات با دور زدن کمک های حفاظتی سنتی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.