تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 13, 2021
17:03 چهارشنبه، 21ام مهرماه 1400
کد خبر: 129414

بانک صادرات آکادمی، مرکز رشد و آزمایشگاه کنجکاوی صاد را راه‌اندازی کرد

 
هلدینگ فن آوری و نوآوری صاد (وابسته به بانک صادرات) از آکادمی بانکداری دیجیتال، مرکز رشد و نوآوری و آزمایشگاه نوآوری فین‌تک صاد رونمایی کرد.
 
در این مراسم که با حضور مدیران ارشد بانک صادرات، هلدینگ صاد و رسانه‌های تخصصی برگزار شد، «آرش قشمی»، مدیریت آکادمی بانکداری دیجیتال به معرفی سه مرکز هلدینگ فن آوری و نوآوری صاد یعنی آکادمی بانکداری دیجیتال صاد، آزمایشگاه نوآوری فین‌تک و مرکز رشد و نوآوری پرداخت: «دیجیتالی شدن یعنی توسعه در کنار شرکا و دیگران و قاعده بازی در دنیای امروز عوض می‌شود. توسعه بانکداری دیجیتال طبق برنامه منظم در سال در بانک صادرات پیگیری می‌شود و ارکان مهمی این گردانه را خواهد چرخاند.»
 
قشمی به مواردی چون مرکز رشد نوآوری، آکادمی بانکداری دیجیتال، رسانه تخصصی حوزه بانکداری دیجیتال، آزمایشگاه نوآوری و شرکای سرمایه گذار که به زودی همکاری با آنها شروع خواهد شد پرداخت و تاکید کرد تمامی این عناصر این گردانه را می‌چرخانند:
 
«آزمایشگاه نوآوری فین تک به عنوان یک سند باکس از زمره ارکان حیاتی اکوسیستم نوآوری مشارکتی است که به دو هدف ایجاد می‌شود. اول توسعه طرح های جدید به منظور توسعه در مرکز رشد نوآوری و در وهله دوم امکان برقراری آزمون و ارائه گواهینامه.»
 
در آزمایشگاه کنجکاوی صاد نیز فناوری‌های نوین در حال تحقیق و توسعه است و آنطور که قشمی می‌گوید در حال حاضر موضوعی چون توسعه کاربردهای بلاکچین در بانک مورد تحقیق و مطالعه است: «آزمایشگاه خلاقیت از طریق اجرایی‌سازی طرح‌های حوزه فناوری‌های پیشرفته نظیر بلاک چین و اینترنت اشیاء که بار اصلی توسعه فناوری‌های نوین در طرح تحول دیجیتال بانک را بر دوش می‌کشد.»
 
قشمی به آکادمی بانکداری دیجیتال اشاره می‌کند و می‌گوید که این آکادمی با همراهی سازمان مدیریت صنعتی و گسترش انفورماتیک ایران و آکادمی بانکداری دیجیتال صدا درست شده است: «با چشم انداز توسعه اقتصاد کشور و گسترش فرهنگ و دانش بانکداری دیجیتال و تحقیق این موضوع با دانش روز جهان.»
 
در این آکادمی دوره‌های آموزشی عالی (بلند مدت) و میان مدت و دوره‌های تک‌درس برگزار می‌شود و آنطور که قشمی می‌گوید برخی دوره‌ها برای اولین بار در ایران تدریس می‌شوند.
 
«صادق فرامرزی»، مدیرعامل هلدینگ صاد در ادامه این مراسم گفت: « بانک صادرات طرحی را به عنوان طرح تحول دیجیتال برای چهار سال آینده طراحی کرده که شامل ۳۷ پروژه است و در پایان سال ۱۴۰۴ و پس از به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها، بانک صادرات می‌تواند به عنوان یک بانک نوآور در حوزه بانکی شناخته شود. بسیار مهم است که بانک صادرات بتواند خودش را در مسیر تحولات تکنولوژی نگه دارد.»
 
او مرحله ایجاد یک شتابدهنده را مرحله بعدی راه بانک صادرات خواند و به دیجیاتو در اینباره گفت: «این تغییر و تحولات و ایده‌های نوآورانه باید شکل بگیرد و حامی آن بود تا بتوان قانون‌گذار را مجاب به استفاده از آنها کرد. به هر حال رگولاتوری در سیستم‌های مالی در همه جای دنیا سخت است و این چالش در ایران هم دوچندان وجود دارد اما نباید بخاطر وجود آن کلا از نوآوری منصرف شد.»
 
در این مراسم مسابقه بزرگ دانش‌آموزی و دانشجویی «ایده‌ برتر» در مرکز رشد و نوآوری صاد به طور رسمی آغاز به کار کرد. مدیرعامل هلدینگ صاد در توضیح نحوه شرکت در این مسابقه افزود: «دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به سایت، در بخش مسابقه ایده برتر وارد می‌شوند و به چند سوال در زمینه بانکداری دیجیتال پاسخ می‌دهند و بعد از بررسی پاسخ‌ها خلاقانه ترین پاسخ‌ها انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد از کسانی که خلاقانه ترین پاسخ‌ها را مطرح کرده باشند دعوت می‌شود تا در چند آزمون هوش و خلاقیت شرکت کنند و به ۵۰ نفر از برگزیدگان، آموزش‌های تخصصی در حوزه نوآوری داده خواهد شد و در یک آزمون ۵ نفر برتر دانش آموزی و دانشجویی برگزیده خواهند شد و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد. علاوه بر آن بعد از استعدادیابی جایزه اصلی، عضویت برگزیدگان نهایی در آکادمی صاد و برخورداری آن‌ها از آموزش‌های این آکادمی است.»
 
در انتهای این مراسم، آیین رونمایی از آکادمی بانکداری دیجیتال، مرکز رشد و نوآوری و آزمایشگاه نوآوری فین‌تک صاد برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.