تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 15, 2021
12:05 جمعه، 23ام مهرماه 1400
کد خبر: 129438

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مجوز معامله در اولین EFT بیت کوین را صادر می‌کند

 
بعد از گذشت حدود ۶ ماه قیمت بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار رسید و در صرافی بیت استمپ توانست مرز ۶۰ هزار دلاری را رد کند. تحلیلگران بازار تصمیم کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) در صدور مجوز برای معامله اولین صندوق EFT برای قراردادهای بیت کوین را در این روند صعودی تاثیرگذار می دانند.
 
این نهاد آمریکایی اعلام کرده که اجازه معامله اولین صندوق قابل معامله (ETF) را برای قراردادهای آتی بیت کوین صادر می‌کند. به گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که هیچ مانعی برای فعالیت احتمالی این دسته از معامله‌های سرمایه‌گذاری از هفته آینده وجود نخواهد داشت.
 
با انتشار این خبر قیمت بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار رسید و در صرافی بیت‌استمپ توانست بعد از گذشت حدود ۶ ماه مجددا مرز ۶۰ هزار دلار را رد کند. هرچند در کوین‌مارکت کپ با بالاترین نرخ ۵۹۹۲۴ دلار معامله شد و طی ۲۴ ساعت گذشته رشد ۲.۸۰ درصدی را به ثبت رساند.
 
 
البته SEC با انتشار توییتی به این نکته نیز اشاره کرده و هشدار داده که پیش از سرمایه‌گذاری در ETF قراردادهای آتی بیت کوین ، سرمایه گذاران آگاهی کاملی نسبت به ریسک‌های احتمالی آن داشته باشند.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که SEC  پیش از این در نظر داشت ماه نوامبر و دسامبر به چنین موضوعی رسیدگی کند و درمورد صندوق قابل معامله (ETF) تصمیم گیری کند.
 
چندین مدیر صندوق از جمله VanEck Bitcoin Trust ،ProShares ،Invesco ،Valkyrie و Galaxy Digital Funds برای راه اندازی ETF های بیت کوین در ایالات متحده درخواست کرده‌اند. به نظر می‌رسد ETF‌های رمزارزها در سال جاری میلادی در کانادا و اروپا راه اندازی می‌شود.
 
«گری گنسلر» مدیر SEC پیشتر گفته بود که در بازار رمزارزها توکن‌های بسیاری مطرح هستند که ممکن است در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نشده باشند. همین مساله می‌تواند میلیون‌ها سرمایه گذار را در معرض خطرقرار دهد و احتمال دستکاری قیمت‌ها وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.