اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 17, 2021
15:06 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129508

نیویورک تایمز: اینستاگرام می‌ترسد کاربران نوجوان خود را از دست بدهد

 
گزارشی تازه نشان می‌دهد که اینستاگرام نگران از دست دادن کاربران نوجوان خود بوده و به همین خاطر بودجه سنگینی درنظر گرفته تا این شبکه اجتماعی را برای نوجوانان تبلیغ کند.
 
نیویورک تایمز اخیرا با استناد به چند مدرک درون سازمانی و اظهارات چند منبع ناشناس گزارشی منتشر کرده که از نگرانی اینستاگرام در خصوص از دست دادن کاربران نوجوان این شبکه اجتماعی خبر می‌دهد. این شرکت اکتبر پارسال در یادداشتی که مربوط به استراتژی بازاریابی اینستاگرام در سال جاری است، نوشته بود: «اگر پایگاه کاربران نوجوان خود در آمریکا را از دست بدهیم، جریان درآمدها را از دست می‌دهیم.»
 
از آغاز سال ۲۰۱۸ تقریبا همه بودجه سالانه اینستاگرام در زمینه بازاریابی جهانی به گروه سنی نوجوانان اختصاص یافته بود. نیویورک تایمز می‌گوید بودجه تبلیغاتی امسال این شرکت ۳۹۰ میلیون دلار است. کارشناسان بازاریابی می‌گویند محدودسازی جامعه هدف تبلیغات به این گروه سنی خاص بسیار عجیب است. ولی با توجه به فشار رقابتی که از سوی تیک تاک و اسنپ‌چت به اینستاگرام وارد شده، این تصمیم شاید آن‌قدرها غافل‌گیرکننده نباشد.
 
سخنگوی فیسبوک در واکنش به گزارش جدید نیویورک تایمز گفت: «اگرچه این مسئله صحت ندارد که ما تمام بودجه بازاریابی خود را صرف نوجوانان می‌کنیم، ولی بارها گفته‌ایم که نوجوانان یکی از مهم‌ترین جوامع هدف ما هستند چون آن‌ها به سرعت ترندها را شناسایی کرده و با آن‌ها همراه می‌شوند. بنابراین نباید عجیب باشد که آن‌ها بخشی از استراتژی بازاریابی ما هستند.»
 
به دنبال افشاگری‌های «فرانسیس هاوگن»، فیسبوک و اینستاگرام حالا از بابت رویکرد خود در قبال جوانان تحت فشار بیشتری قرار گرفته‌اند. هاوگن گفته بود اینستاگرام با انجام تحقیقات متوجه شده که این شبکه اجتماعی برای گروه بزرگی از کاربرانش مضر است، اما در این باره کاری نمی‌کند. او چندی پیش علیه فیسبوک در کنگره آمریکا شهادت داد و قرار است به‌زودی به اروپا برود.
 
فیسبوک در پاسخ به ادعاهای هاوگن گفته بود از تحقیقات اینستاگرام اشتباه برداشت شده و این شبکه اجتماعی به گفته خود نوجوانان در لحظات سخت به کمک آن‌ها می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.