تلفن همراه

گوشی

October 19, 2021
16:32 سه شنبه، 27ام مهرماه 1400
کد خبر: 129599

هند احتمالا تمام گوشی‌ها را قبل از ورود به بازار این کشور، بطور کامل بررسی می‌کند

 
هند با هدف بررسی امنیتی موبایل‌هایی که در بازار این کشور به فروش می‌رسند، ممکن است به زودی دستگاه‌ها را قبل از عرضه به بازار هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری مورد بررسی قرار دهد.
 
به نظر می‌رسد هند قصد دارد از سازندگان گوشی‌های هوشمند بخواهد قبل از عرضه دستگاه‌های خود در بازار این کشور، اجازه کالبدشکافی آنها را بدهند. به غیر از کالبدشکافی سخت افزاری، به احتمال زیاد گوشی‌های هوشمند باید از نظر نصب نرم افزارهای مختلف نیز مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود برنامه‌ای با اهداف جاسوسی روی آن نصب نشده باشد.
 
ظاهرا درگیری‌های مرزی هند و چین در اوایل سال جاری میلادی در اتخاذ چنین تصمیمی بی‌تاثیر نبوده است. به نظر می‌رسد دولت هند در تلاش است تا از شهروندان خود محافظت کند و به همین منظور چنین رویکردی را دنبال می‌کند.
 
 
پیش از این نیز گفته شده بود که وزارت مخابرات (DoT) این کشور روی تهیه فهرستی از شرکت‌های مورد اعتماد برای عرضه موبایل در هند کار می‌کند. اما به نظر می‌رسد اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی در این فهرست قرار نخواهند گرفت یا حداقل از نظر سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه‌های تولید شده توسط چینی‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
در میان شرکت‌هایی که زیر ذره بین بررسی دولت هند قرار دارند، نام هواوی و ZTE دیده می‌شود. با این وجود این بدان معنا نیست که محصولات تولید شده توسط شرکت‌های چینی تنها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. اگر هند چنین تصمیمی بگیرد، برخی قوانین تجارت بین‌المللی را نقض می‌کند. حتی اگر هند تنها بخواهد چنین کاری را برای تولیدات چینی انجام دهد، درنهایت مجبور است برخی محصولات سایر کشورها را نیز در همین برنامه قرار دهد تا تولیدات چین در مرکز توجه قرار نگیرند و اینطور به نظر برسد که طرحی کلی در دستور کار قرار گرفته است.
 
البته گفتنی است که دولت هند نمی‌خواهد با اتخاذ چنین تصمیمی موجی از نگرانی را در شرکت‌های تولیدکننده به وجود بیاورد،‌ اما باید اطمینان حاصل کند که هیچ مسئله امنیتی در این بین وجود ندارد. گفتنی است در برخی منابع خبری به این نکته اشاره شده که اگر تولیدات چینی از نظر امنیت مشکلی ندارند، نباید نگران چنین تصمیمی باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.