اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

رمز ارز

فناوری اطلاعات

October 20, 2021
16:24 چهارشنبه، 28ام مهرماه 1400
کد خبر: 129635

مخالفت نمایندگان آمریکا با پروژه رمز ارز فیس بوک

 
گروهی از قانونگذاران آمریکایی اعلام کرده‌اند در خصوص مدیریت رمزارز نمی‌توان به فیس بوک اعتماد کرد و از این پلتفرم خواسته‌اند برنامه پایلوت کیف پول رمزارز خود به نام «نوی»(Novi) را متوقف کند.
 
به نقل از رویترز، این برنامه روز گذشته آغاز شده است. برایان شاتز، شرود براون، ریچارد بلومنتال، الیزابت وارن و تینا اسمیت مخالفت خود با طرح پایلوت دوساله فیس بوک برای عرضه رمزارز و کیف پول دیجیتال را ابراز کرده‌اند.
 
در نامه این سناتورها به مارک زاکربرگ آمده است: فیس بوک یک بار دیگر به دنبال توسعه طرح‌های مربوط به رمزار ارز است و هم اکنون برنامه پایلوت شبکه زیرساخت پرداخت‌ها را آغاز کرده است. حال آنکه این طرح‌ها با چشم انداز رگولاتوری مالی متناقض است.
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است: در حالی که فیس بوک قادر به کنترل ریسک‌های فعلی کسب و کارش و ایمن نگه داشتن کاربرانش نیست، نمی‌توان برای مدیریت یک شبکه پرداخت یا رمزارز به شرکت اعتماد کرد.
 
در نامه سناتورهای اشاره شده حتی برنامه پایلوت کیف پول رمزارز این شرکت با تحقیقات وسیع قانونگذاران و رگولاتورهایی روبرو خواهد شد که قبلاً نیز به نگرانی‌هایی در حوزه آنتی تراست اشاره کرده بودند.
 
فیس بوک در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی یک پروژه رمزارز را به عنوان بخشی از برنامه خود برای ورود به حوزه تجارت الکترونیک و پرداخت‌های جهانی ارائه کرد. اما این پروژه به سرعت با مخالفت سیاستگذاران در سراسر جهان روبرو شد. زیرا آنها نگران بودند چنین پروژه‌ای تلاش‌هایشان برای کنترل سیستم مالی را از بین می‌برد و علاوه بر گسترش جرایم به حریم خصوصی کاربران آسیب می‌رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.