اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

October 26, 2021
14:39 سه شنبه، 4ام آبانماه 1400
کد خبر: 129777

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۱ فیسبوک: کاهش درآمدها به علت ویژگی حریم خصوصی اپل

 
فیسبوک با انتشار گزارش مالی خود در فصل سوم ۲۰۲۱ نشان داد که عملکردی بهتر از انتظار داشته است. با این حال، ظاهرا تغییرات اپل در سیستم حریم خصوصی iOS به درآمد تبلیغاتی این شرکت ضرر وارد کرده و زبان مارک زاکربرگ را به انتقاد گشوده است.
 
فیسبوک در جلسه گزارش مالی خود اعلام کرد که در سه‌ماهه سوم امسال به ازای هر سهم ۳.۲۲ دلار عایدی داشته در حالی که تحلیل‌گران عایدی ۳.۱۹ دلاری را پیش‌بینی می‌کردند. درآمد این شرکت ۲۹.۰۱ میلیارد دلار بوده و در حال حاضر ۱.۹۳ میلیارد کاربر فعال روزانه دارد. تعداد کاربران فعال ماهانه این شرکت ۲.۹۱ میلیارد نفر است و متوسط درآمد از هر کاربر به ۱۰ دلار رسیده است.
 
به دنبال انتشار این گزارش، سهام فیسبوک در بازار معاملات با رشد مواجه شد. این شرکت همچنین قرار است ۵۰ میلیارد دلار از سهام خود را بازخرید کند. فیسبوک انتظار دارد که در فصل چهارم ۲۰۲۱ حدود ۳۴ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. مارک زاکربرگ گفت پیش‌بینی آن‌ها از درآمد فصل چهارم زیر سایه تردید پیرامون تغییرات حریم خصوصی iOS و البته عواملی مثل همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است. او ادعا می‌کند که اپل نه فقط به فیسبوک بلکه به میلیون‌ها کسب و کار کوچک و کل حوزه تبلیغات آسیب زده است.
 
مدیرعامل فیسبوک گفت: «همان‌طور که انتظار می‌رفت، در فصل جاری به لحاظ درآمدی با مشکلاتی از جمله تغییرات اپل روبرو شدیم که در این دوره سخت اقتصادی نه فقط بر کسب و کار ما بلکه بر میلیون‌ها کسب و کار کوچک اثر منفی گذاشت. «شریل» و «دیو» در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنند اما اصل کلام این است که انتظار داریم در طول زمان با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم این چالش‌های منفی را پشت سر بگذاریم.»
 
«شریل سندبرگ»، مدیر ارشد عملیات فیسبوک گفت تغییرات حریم خصوصی iOS به کسب و کار تبلیغات اپل برتری داده است. او مدعی شد که حالا هدف‌گذاری دقیق تبلیغات یا پیگیری کمپین‌های تبلیغاتی سخت‌تر شده است. از سوی دیگر، «دیو ونر»، مدیر ارشد امور مالی فیسبوک گفت اگر تغییرات iOS رخ نمی‌داد این شرکت می‌توانست نسبت به فصل دوم امسال رشد متوالی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.