امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 26, 2021
16:35 سه شنبه، 4ام آبانماه 1400
کد خبر: 129780

تابلوهای شهری و جایگاه‌های سوخت در اصفهان هک شدند

 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال بررسی موضوع هک بیلبوردهای شهری در اصفهان هستند، اعلام کرد اطلاعات تکمیلی تا ساعاتی دیگر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است تعدادی از تابلوهای شهری در شهر اصفهان و همچنین تابلوهای جایگاه‌های سوخت امروز به دلیل هک شدن سراسری مطالبی انتقادی را منتشر کردند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر «سید علی معرک نژاد»، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال بررسی موضوع هک بیلبوردهای شهری در اصفهان هستند، گفت: «اطلاعات تکمیلی را تا ساعاتی دیگر در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.»
 
عدم ورود پلیس فتا به ماجرای هک بیلبوردها
 
«جواد درستکار»، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در رابطه با ماجرای هک بیلبوردهای تبلیغاتی و جایگاه‌های سوخت به خبرنگار مهر گفت: «برای بررسی این موضوع باید نهادهای مسئول از جمله شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پلیس فتا اعلام شکایت کنند تا این موضوع در دست بررسی قرار گیرد.»
 
به گفته درستکار تا کنون در این زمینه اعلام شکایتی از سوی نهادهای مسئول نشده است.
 
به نظر می‌رسد پیام‌های نمایش داده شده روی این بیلبوردها بی ارتباط با مشکل ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت نیست. طی ساعات اخیر فعالیت برخی از جایگاه‌های سوخت در اصفهان همانند برخی از شهرهای کشور تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
 
«بهمن علیپور»، سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان، این ایراد را سراسری دانست و گفت:
 
«این اقدام به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت اتفاق افتاده است. در حال حاضر سوخت گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده است و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم و آزاد در حال انجام است.»
 
او نیز شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت را تکذیب کرده و اظهار داشت تا رفع مشکل فنی ادامه فعالیت برخی از جایگاه‌های استان امکان ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.