سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 27, 2021
17:12 چهارشنبه، 5ام آبانماه 1400
کد خبر: 129838

سامسونگ از سرویس گیمینگ ابری برای تلویزیون‌های تایزن رونمایی کرد

 
سامسونگ در نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود از سرویس گیمینگ ابری‌اش رونمایی کرد که در تلویزیون‌های این کمپانی با سیستم عامل تایزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس باید در بازار با پلتفرم‌هایی مانند گوگل استادیا، جی‌فورس Now و ایکس باکس گیم پس رقابت کند، البته کره‌ای‌ها اطلاعات کاملی درباره آن منتشر نکرده‌اند.
 
سامسونگ در بخش پرسش و پاسخ وب‌سایت خود می‌گوید هدف آن‌ها از راه‌اندازی سرویس گیمینگ ابری ایجاد بستری است که امکان اجرای جدیدترین بازی‌ها را روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ که از پلتفرم تایزن استفاده می‌کنند، فراهم کند. با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد که با سرویسی اختصاصی برای تلویزیون‌های سامسونگ طرف هستیم، اما شرایط ممکن است در آینده تغییر کند.
 
این غول فناوری کره‌ای می‌گوید با همکاری شرکای خود مشغول کار روی این سرویس است و با استفاده از فناوری‌های وب به توسعه آن می‌پردازد. این شرکت هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر درباره این سرویس پاسخی نداده اما چنان‌چه اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
 
 
سامسونگ در اوایل دهه ۲۰۱۰ با یک شرکت استریم بازی به نام Gaikai وارد همکاری شد تا نسخه اولیه استریم ابری بازی را به تلویزیون‌های خود بیاورد. آن سرویس دقیقا قرار بود شرایطی مثل سرویس جدید گیمینگ ابری سامسونگ داشته باشد و به کاربران اجازه دهد از طریق اینترنت روی تلویزیون خود بازی کنند. حاصل این همکاری مشترک حتی به مرحله راه‌اندازی بتا رسید، اما سونی به عنوان مالک جدید Gaikai تصمیم گرفت مسیر دیگری را دنبال کند. سونی در ادامه از فناوری‌های Gaikai برای ساخت سرویس PlayStation Now خود استفاده کرد.
 
سامسونگ که حالا در سال ۲۰۲۱ تصمیم به راه‌اندازی سرویس ابری استریم بازی گرفته، با رقابت سنگین‌تری از سوی بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری روبرو است. گوگل با استادیا، آمازون با لونا و مایکروسافت و انویدیا هم با سرویس‌های اختصاصی خود خدمات متنوع و قدرتمندی را در این زمینه ارائه می‌کنند و کار سامسونگ برای کسب سهمی از این بازار بسیار سخت‌تر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.