اپراتورها

تلفن همراه

October 30, 2021
12:09 شنبه، 8ام آبانماه 1400
کد خبر: 129891

مجید سلطانی: نبود تناسب میان درآمد و هزینه علت اصلی کندی توسعه در مخابرات است

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: مدل تعرفه گذاری تلفن ثابت تغییر می کند البته نرخ مکالمات همان نرخ ۱۲سال پیش است و در این خصوص افزایشی نخواهیم داشت.
آقای مجید سلطانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره جزئیات تعرفه گذاری جدید مربوط به تلفن ثابت افزود: ما به هیچ وجه به دنبال افزایش تعرفه نیستیم و فقط بحث حداقل هزینه نگهداری برای هر خط تلفن مطرح است.وی گفت: ما همه اسناد و مدارکمان را به شورای رقابت تقدیم کردیم و شورای رقابت هم استدلال‌های ما را پذیرفت و قرار شد این فرمول به تایید کمیسیون تنظیم مقررات هم برسد تا ما بتوانیم به قول‌هایی که در خصوص افزایش کیفیت توسعه به مردم داده ایم عمل کنیم.آقای سلطانی گفت: هر خط تلفنی که اکنون در سراسر کشور کار می‌کند چه مشترک مورد نظر کار کند و چه کار نکند برای مخابرات هزینه دارد، چون ما نمی‌توانیم دستگاه‌ها را خاموش کنیم و دائم باید نگهداری انجام شود بنابراین بحث نگهداری در موضوع زیرساخت و شبکه اصلی مخابرات باید انجام شود و بسیار هزینه بر است و این ارتباطی به کارکرد مشترک ندارد و شبکه عظیم چهارلایه مخابرات باید شبانه روزی کار کند.وی افزود: شورای رقابت پذیرفته است که درآمد‌های ما کفاف هزینه را نمی‌دهد.مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: ما بر همین اساس به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جدولی را پیشنهاد کردیم که بر اساس آن مناطق کشور بر اساس اقلیم و جغرافیای کشور متفاوت باشد و اگر این جدول به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات هم برسد ما بر اساس آن می‌توانیم حداقل هزینه نگهداری را لحاظ کنیم.آقای سلطانی افزود: در خط تلفن ثابت این که مشترک چقدر کار می‌کند هزینه‌های خود را دارد، اما در بخش مکالمه پیشنهاد ما این است که هر جایی و با هر عددی که مصوب شد مشترکان تا آن حد از دادن تعرفه و هزینه مکالمه معاف باشند و سعی ما این است که تا آن عدد، شارژ هزینه مکالمه بر اساس پالس یا دقیقه نداشته باشیم.
 نبود تناسب میان درآمد و هزینه، علت اصلی کندی توسعه 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مهمترین علت کندی آهنگ توسعه در آی سی تی و به ویژه مخابرات به هم خوردن تناسب میان درآمد‌ها و هزینه هاست.آقای مجید سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در ۱۰ ماه حضورتان در این شرکت چه اقدامی برای نوسازی تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها انجام داده اید؟ افزود: هر بنگاه اقتصادی یا هر اپراتوری باید میان درآمد‌ها و هزینه هایش تناسبی وجود داشته باشد و شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین شرکت ارتباطی کشور سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرد و ۱۲ سال پیش به بخش خصوصی واگذار شد و در این ۱۲ سال هیچ افزایشی در بحث تعرفه‌های تلفن ثابت نداشته ایم.وی گفت: ما در این ۱۲ سال با افزایش ۳۰ برابری قیمت ارز و ۱۵ برابری هزینه‌های ریالی مواجه بوده ایم بنابراین هزینه‌ها در این ۱۲ سال به شدت افزایش داشته و درآمد‌ها نه تنها افزایش نداشته بلکه در برهه‌هایی کاهش هم داشته است و هر بنگاه اقتصادی در هرجای دنیا با این وضع مواجه شود به مشکل می‌خورد.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: البته این شرکت به سبب تلاش مدیران اولیه اش که شرکت را واجد سرمایه و دارایی کردند توانسته است همه مشکلات و مسائل ۱۲ سال اخیر را پشت سر بگذارد تا به نوعی آهنگ توسعه کند نشود.آقای سلطانی میزان سرمایه گذاری در شرکت مخابرات در ۱۲ سال اخیر را بسیار بالا خواند و گفت: البته با اپراتوری با این سطح و با جغرافیای وسیع کشور، این سرمایه گذاری متناسب نیست چرا که ما به لحاظ جغرافیایی و تعداد شهر و روستا و پراکندگی آن اقلیمی خاص محسوب می‌شویم که نیاز به سرمایه گذاری بیشتر داریم.وی با اشاره به این که استاندارد سرمایه گذاری در همه اپراتور‌های دنیا ۲۶ درصد از درآمد است گفت: اگر این سرمایه گذاری در اپراتور‌ها صورت نگیرد رفته رفته زیرساخت‌ها رو به قدیمی شدن می‌رود و مستهلک می‌شود و، چون ما سرمایه‌ای برای جایگزینی آن نداریم با کندی آهنگ توسعه در مخابرات مواجه شده ایم.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: البته شرکت با همه مشکلات برای امسال برنامه‌ای توسعه‌ای با فرضیات مختلف مدنظر قرار داده است که برخی از این فرضیات محقق شد و برخی نشد.آقای سلطانی گفت: یکی از فرضیات ما این بود که پس از این که شورای رقابت در خردادماه امسال بحث فرمول حق نگهداری خط تلفن ثابت را ابلاغ کرد ما بتوانیم بخشی از اعتبارات توسعه‌ای را از محل درآمد‌های این موضوع به دست آوریم، اما با تغییرات دولت این فرمول از سازمان تنظیم مقررات ابلاغ نشد و آن بودجه‌ای که مدنظر ما بود محقق نشد.وی افزود: ما از طریق منابع مخابرات تلاش کردیم که موضوع و مشکلات کارکنان، بیمه، بازنشستگان و مالیات به نوعی حل شود و ما امسال تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش توسعه درنظر گرفته ایم که شاید تا پایان سال به دو هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این توان مخابرات با توجه به همه مشکلاتش است.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: اگر فرمول تائید شده در شورای رقابت هرچه زودتر ابلاغ شود زیرساخت‌ها با سرعت بیشتری توسعه پیدا می‌کنند و ما با توجه به جلسات امیدوارکننده‌ای که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته ایم افق را بسیار روشن می‌بینیم و انتظار داریم با شرکت مخابرات سریع و فوری مساعدت شود.آقای سلطانی افزود: اگر فرمول مورد نظر در شورای رقابت ابلاغ شود ما در چند ماه مانده به پایان سال می‌توانیم بسیار اعتبارات توسعه‌ای را محقق کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.