اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 30, 2021
16:19 شنبه، 8ام آبانماه 1400
کد خبر: 129904

اتصال ۵۱ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت ظرف دو ماه

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) بابیان اینکه ۵۱ روستای آذربایجان غربی ظرف دو ماه آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند، گفت: طبق بررسی وضعیت پوشش اینترنت روستاهای استان ۹۸ روستای شش شهرستان آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات آذربایجان غربی، ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح USO در پایان سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی و بازدید از روستاهای شهرستان بوکان گفت: برنامه پوشش اینترنت روستایی تمام روستاهای استان آذربایجان غربی باید در سه فاز اجرایی شده و برخی از روستاهای شهرستان‌های بوکان، تکاب و شاهین‌دژ باید کار ویژه‌ای انجام شود.
روحی در نشست بررسی زیرساخت‌های ارتباطی و دیتای روستاهای آذربایجان غربی که با حضور مقامات ارشد مخابرات ایران برگزار شد، گفت: از ۵۲۶ روستای استان که فاقد هرگونه پوشش اینترنتی است برنامه ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت جدید ۳۳۵ روستا به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است که تاکنون ۱۸۰ روستا به اینترنت پهن باند متصل شده و ۹۸ روستای مصوب جلسه در سه فاز دو، چهار و شش‌ماهه اجرایی می‌شود.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های فنی صورت گرفته مقرر شد ۵۱ روستا ظرف دو ماه و ۱۶ روستا ظرف چهار ماه و ۳۱ روستا ظرف شش ماه با ارتقاء تکنولوژی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت پوشش اینترنت روستاهای استان گفت: به‌رغم توسعه چشم‌گیر ارتباطات روستایی، آذربایجان غربی از آمار متوسط کشوری در بحث توسعه اینترنت روستایی پایین‌تر است و نیاز به توجه بیشتر دارد.
وی با اشاره به کوهستانی و صعب‌العبور بودن استان و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و الزام به استفاده از فضای مجازی برای بحث‌های آموزش، خدمات بانکی، بهداشتی، کشاورزی و سایر ابعاد زندگی در مناطق دور افتاده و روستایی درخواست کرد الباقی روستاهای استان در اسرع وقت در برنامه پوشش اینترنت روستایی طرح USO اپراتورهای ارتباطی قرار گیرد.
پیش‌ازاین نشست مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرحUSO باهدف بررسی وضعیت ارتباطی مناطق روستایی و دور افتاده شهرستان بوکان، به همراه سرپرست اداره کل امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، مدیرکل ارتباطات استان، نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بوکان و مدیریت مخابرات منطقه بازدید میدانی از این مناطق داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.