اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 1, 2021
16:55 دوشنبه، 10ام آبانماه 1400
کد خبر: 129981

رییس مرکز ملی فضای مجازی: زیرساخت‌های لازم در حوزه تکنولوژی‌های فناوری اطلاعاتی وجود ندارد

 
 رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: زیرساخت‌های لازم در حوزه تکنولوژی‌های فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در کشور وجود ندارد.
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز ملی فضای مجازی و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) منعقد شد.
 
سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، گفت: اکنون زیرساخت‌های لازم در حوزه تکنولوژی‌های فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در کشور وجود ندارد.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: در رصدی که بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸ انجام شده، متوجه شدیم دانشگاه‌های تهران در حوزه اقتصادی و اجتماعی به شدت فقیر هستند و هنوز بحث‌های کهنه اقتصاد صنعتی و اقتصاد بازار مطرح است در حالی که داده‌کاوی ساده در مقالات دانشگاه‌های غرب نشان می‌دهد در حوزه اقتصاد خدماتی و دیجیتالی نظیر تحول و دولت دیجیتال، تمرکز زیادی انجام شده است.
 
فیروزآبادی اظهار کرد: این مجموعه باید فضای نخبگانی کشور را تغییر دهد تا در جهان اسلام علمدار حوزه فضای مجازی اسلامی باشیم.
 
«عبدالحسین کلانتری» سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی ضمن اشاره به جایگاه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این که فضای مجازی شامل ابعاد مختلفی همچون وجوه فقهی، فلسفی، کلامی، مدیریت و جامعه شناسی است، تصریح کرد: یکی از مشکلات فضای مجازی رشد ناهمزمان همه وجوه آن است به طوری که در بیشتر موارد، نگاه مهندسی بوده و چندان به تبعات اجتماعی، بنیان‌ها و تبعات نظری، سبک زندگی، تربیتی و وجوه عظیمی که امروزه تمام زندگی ما را در بر گرفته توجه نشده است.
 
سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی با تاکید بر ورود موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به موضوع رمزارزها و کمک به مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: موضوع رمزارزها معطل باقی مانده و مبانی روشنی در این زمینه وجود ندارد و هر تصمیمی که در این خصوص گرفته می‌شود باید مبانی مشخص و روشنی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.