اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 3, 2021
16:32 چهارشنبه، 12ام آبانماه 1400
کد خبر: 130048

افشای اسناد جدید: فیسبوک کودکان ۶ ساله را هدف قرار داده بود

 
اطلاعات جدید افشایی از فیسبوک نشان می‌دهد که این شرکت چند وقت پیش به دنبال جذب نیروهایی بوده که بتوانند استراتژی‌های جذب کودکان ۶ سال به بالا را در تمام سرویس‌های این شرکت تدوین کنند. این اسناد توسط خانم «هاوگن»، سوت‌زن معروف فیسبوک منتشر شده است.
 
بر اساس اسناد جدیدی که «فرانسیس هاوگن»، مدیر سابق فیسبوک به کنگره ارائه کرده، این شرکت به دنبال توسعه محصولات جدیدی برای کودکان حداقل ۶ ساله بوده است. سندی به تاریخ ۹ آوریل می‌گوید: «شرکت ما در حال انجام سرمایه‌گذاری عظیمی روی نوجوانان است و تیمی مجازی شکل داده تا تجربه‌های ایمن‌تر و خصوصی‌تری برای نوجوانان ایجاد و وضعیت زندگی آن‌ها و خانواده‌شان را بهبود ببخشد. بسیاری از محصولات ما (به جز Messenger Kids) از قدیم برای افراد کمتر از ۱۳ سال طراحی نشده بود.»
 
فیسبوک به دلیل قانونی موسوم به «قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان» (COPPA) معمولا گروه سنی زیر ۱۳ سال را هدف قرار نداده است. این قانون شرکت‌ها را در زمینه گردآوری و نشر اطلاعات کودکان محدود می‌کند. برای مثال، شرکت‌ها نمی‌توانند بدون رضایت والدین اطلاعات فرزندان آن‌ها را به اشخاص ثالث بدهند.
 
با این حال، در اسناد فیسبوک ذکر شده که این شرکت ۷ آگهی استخدام در زمینه توسعه پروژه‌های کودکان داشته است. این نیروها قرار بود در پروژه‌هایی مثل اینستاگرام Youth، پروژه‌ای متوقف‌شده برای رنج سنی ۱۰ تا ۱۲ سال و حتی در منصبی مشترک برای نظارت بر Messenger Kids و یک پلتفرم برای نوجوانان کار کنند.
 
سند جدید افشایی از فیسبوک می‌گوید این تیم جدید مشغول تدوین استراتژی‌هایی برای گروه سنی ۶ تا ۱۶ سال بوده است. ظاهرا این شرکت قصد نداشته تمرکز خود را فقط به یک اپلیکیشن محدود کند و قصد داشته کودکان را در همه سرویس‌هایش جذب کند.
 
تنها سرویس فیسبوک برای افراد کوچک‌تر از ۱۳ سال Messenger Kids است که در قوانین آن گفته شده اطلاعات کاربران به اشخاص ثالث فروخته نمی‌شود. منتها دو سال پیش باگی در این پیام‌رسان باعث شد کاربران بتوانند بدون اجازه افراد را به گروه‌های خود بیاورند. نمایندگان کنگره معتقدند بودند که فیسبوک با این اشتباه قانون COPPA را زیر پا گذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.