تلفن همراه

گوشی

November 5, 2021
12:02 جمعه، 14ام آبانماه 1400
کد خبر: 130078

اپل صدرنشینی بازار موبایل آمریکا را در فصل سوم ۲۰۲۱ حفظ کرد

 
داده‌های آماری موسسه کانترپوینت نشان می‌دهد اپل با سهم بازار ۴۲ درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رتبه اول سهم بازار موبایل را در آمریکا به خود اختصاص داده و سامسونگ با سهم بازار ۳۵ درصد در جایگاه دوم و موتورولا با سهم بازار ۸ درصد در رتبه سوم این جدول قرار گرفته است.
 
طبق اطلاعات ارائه شده، شهروندان آمریکا عمدتا از گوشی‌های اپل یا سامسونگ استفاده می‌کنند و هر دو شرکت برتری خود را نسبت به رقبا افزایش داده‌اند. همچنین با وجود کمبود مداوم قطعات جهان، کل بازار نسبت به سال گذشته یک درصد رشد کرد.
 
«جف فیلداک» مدیر تحقیقات این موسسه عنوان می‌کند که در بازار ایالات متحده به صورت کلی روند صعودی وجود دارد. اپل حجم فروش خود را ۹ درصد افزایش داده و سامسونگ رشد سالانه ۱۸ درصدی را تجربه کرده است. حتی با وجود کمبودها، آیفون ۱۳ اپل که در ماه سپتامبر عرضه شده بود، ۱۷ درصد از کل فروش سه ماهه سوم ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. انتظارت کارشناسان این است که روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد و غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنان به قدرت خود ادامه دهد.
 
 
سهم سامسونگ نیز افزایش یافته است که از جمله دلایل آن می‌توان به عرضه دو گوشی تاشو جدید و همچنین وارد کردن گلکسی A32 5G به عنوان یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه بازار با پشتیبانی از شبکه ۵G به بازار آمریکا اشاره کرد. همچنین برای خرید این گوشی در ایالات متحده کاربران می‌توانند از روش‌های زیادی مانند T-Mobile استفاده کنند.
 
تحلیلگران همچنین عنوان کردند که برندهای کوچکی مانند BLU، HMD و Wiko همچنان به بازار موبایل ارزان قیمت توجه دارند، اما تسلط اپل و سامسونگ غیر قابل مقایسه است. گفته می‌شود از هر ده گوشی فروخته شده در ایالت متحده، هشت دستگاه متعلق به یکی از این دو غول فناوری است.
 
پس از اپل و سامسونگ، موتورولا، TCL و وان پلاس به ترتیب با سهم ۸، ۵ و ۳ درصدی خود جایگاه‌های سوم تا پنچم بازار ایالات متحده را تصاحب کرده‌اند. در بین تمام این موارد فقط TCL با کاهش رشد یک درصدی همراه بوده و سهم سایر برندها نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.