اپراتورها

تلفن همراه

November 7, 2021
14:58 یکشنبه، 16ام آبانماه 1400
کد خبر: 130162

جریمه ۱۳۰۱ میلیارد تومانی همراه اول و ایرانسل و دریافت مهر تخلف نوع اول برای گرانفروشی

 
سازمان تعزیرات حکومتی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را به دلیل گرانفروشی بسته‌های اینترنت خود در مجوع محکوم به پرداخت هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان جریمه کرد که از این میزان ۷۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن باید توسط همراه اول و ۵۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن از سوی ایرانسل پرداخت شود.
 
محکومیت قطعی این دو اپراتور پس از گذشت یک سال و نیم از ارسال پرونده گرانفروشی این دو اپراتور اصلی کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تعزیرات و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت گرفته است.
 
تیرماه ۹۹ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی طی نامه‌ای به سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان تخلف و گران‌فروشی این دو اپراتور را به این سازمان و سازمان تعزیرات حکومتی گزارش داده بود.
 
در نامه رئیس رگولاتوری به سازمان حمایت از مصرف کنندگان تاکید شده بود که این دو اپراتور بدون اجازه سازمان تنظیم مقررات و بدون مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی اقدام به افزایش نرخ بسته‌های اینترنتی خود کرده‌اند و همین امر موجب خسارت به مردم شده است.
 
رگولاتوری در این نامه یادآور شده بود که افزایش و تغییر تعرفه‌ای که این دو اپراتور نسبت به آن اقدام کرده‌اند پایه اقتصادی نداشته و میزان و مدل آن نیز مورد تایید این سازمان نیست. همچنین طبق تاکید رگولاتوری در آن زمان پیشنهاد‌های ایرانسل و همراه اول برای تغییرات تعرفه یک بار «صراحتا» از سوی این سازمان رد و با آن موافقت نشده بود.
 
مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با صداو سیما اعلام کرده است که سازمان تعزیرات حکومتی با صدور حکم قطعی علاوه بر اینکه این دو اپراتور را به پرداخت جزای نقدی هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان محکوم کرده است، پروانه اپراتور آنها نیز به مهر تخلف نوع اول ممهور می‌شود. طبق گفته اسحاقی این دو اپراتور باید سازوکار بازپرداخت خسارت به مشترکان خود را نیز فراهم کننند.
 
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که این حکم در دیوان عدالت اداری قابل طرح است و فقط در صورت مطرح شدن آن در دیوان قابل نقض خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.