اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

November 8, 2021
11:07 دوشنبه، 17ام آبانماه 1400
کد خبر: 130174

کاربران توئیتر به فروش سهام ایلان ماسک رأی دادند

 
به دنبال نظرسنجی ایلان ماسک از کاربران توئیتر در مورد فروش ده درصد از سهام وی در شرکت تسلا، اکثر این کاربران به وی پیشنهاد دادند تصمیم خود را عملی کند.
 
به نقل از رویترز، ۵۷.۹ درصد از افرادی که در نظرسنجی توئیتری ایلان ماسک مدیر عامل تسلا شرکت کردند به وی پیشنهاد دادند تا ده درصد از سهام خود را در این شرکت به فروش برساند. این نظرسنجی با حضور بیش از ۳.۵ میلیون رأی دهنده برگزار شد.
 
ماسک پس از پایان رأی گیری با ارسال پیامی در توئیتر گفت: «من برای پذیرش هر یک از نتایج آماده بودم.» ثروتمندترین فرد جهان روز شنبه در توییتی اعلام کرد که اگر کاربران این پیشنهاد را تأیید کنند، ۱۰ درصد از سهام خود را خواهد فروخت. ماسک قبلاً گفته بود باید در سه ماه آینده فکری به حال سهام خود در تسلا بکند تا با یک صورت حساب مالیاتی بزرگ مواجه نشود.
 
تا ۳۰ ژوئن، تعداد کل سهام ماسک در تسلا به حدود ۱۷۰.۵ میلیون سهم رسید و طبق محاسبات رویترز، فروش ۱۰ درصد آن نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار به جیب الون ماسک سرازیر می‌کند.
 
دموکرات‌های سنای ایالات متحده از احتمال تصویب طرحی برای اخذ مالیات بر سهام میلیاردرها و سایر دارایی‌های قابل مبادله آنها برای کمک به تأمین مالی برنامه‌های تأمین اجتماعی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر داده‌اند. ماسک از این طرح انتقاد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.