تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
11:38 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130222

روسیه از استخراج کنندگان ارز مجازی مالیات می‌گیرد

 
مقامات روسیه اعلام کرده‌اند استخراج ارزهای مجازی یک فعالیت تجاری است که باید به رسمیت شناخته شده و مالیات پرداخت کند.
 
 به نقل از راشاتودی، مقامات روسیه اعلام کرده‌اند استخراج ارز مجازی باید رسماً به‌عنوان یک کسب و کار شناخته‌شده و مالیات برای آن وضع شود.
مقامات وزارت توسعه اقتصادی و وزارت اقتصاد روسیه عقیده دارند استخراج ارزهای مجازی با تعریف یک فعالیت تجاری مطابقت دارد و قبول کردن آن به‌عنوان یک کسب‌وکار به دولت اجازه می‌دهد برای آن مالیات وضع کند.
طبق گفته‌ی الکسی مینائف، نایب‌رییس سازمان توسعه اقتصاد دیجیتال در وزارت توسعه اقتصادی روسیه، به رسمیت شناختن صنعت استخراج ارز مجازی به‌عنوان یک کسب‌وکار هم به نفع دولت است و هم به نفع استخراج کنندگان.
وی در حاشیه اجلاس بلاکچین گفت دولت می‌تواند با دریافت مالیات از استخراج ارز مجازی سود ببرد و استخراج کنندگان هم می‌توانند درآمد خود را قانونی کنند.
 
وزارت انرژی روسیه هم با این اقدام موافق است. نمایندگان این وزارت عقیده دارند قانونی کردن استخراج ارز مجازی مستلزم این است که این فعالیت به شبکه برق متصل شود چون بار مصرف برق خانگی با استخراج ارز مجازی بسیار متفاوت است.
اما بانک مرکزی روسیه با اشاره به خطر انتشار ارزهای مجازی در روسیه اعلام کرده با این عقیده موافق نیست.
روسیه استخراج ارزهای مجازی را ممنوع نکرده اما آن را قانونی هم اعلام نکرده‌است. قانون سرمایه‌های مالی دیجیتال که در ژانویه سال جاری میلادی اجرایی شده اشاره‌ای به مفهوم استخراج ارز مجازی نکرده‌است و تنها به انتشار ارز دیجیتال پرداخته‌است. این قانون ارز مجازی را به‌عنوان یک کالا می‌شناسد و به شهروندان روسی اجازه داده با ارزهای مجازی معامله کنند ولی نمی‌توانند از آن به‌عنوان یک شیوه پرداخت استفاده کنند. آن‌ها همچنین باید برای سرمایه‌های دیجیتال خود مالیات پرداخت کنند اما دراین‌بین نامی از استخراج کنندگان برده نشده‌است. بنابراین آن‌ها هیچ موقعیت قانونی ندارند و فعالیت آن‌ها تحت قانون مالیات قرار نمی‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.