سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
16:31 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130243

اولین تراشه اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD احتمالا ۲۸ آبان معرفی می‌شود

 
سامسونگ معمولا چندین هفته پیش از معرفی جدیدترین پرچمدارهایش، از نسل جدید تراشه‌های قدرتمند اگزینوس رونمایی می‌کند. اینبار منتظر معرفی اگزینوس ۲۲۰۰ هستیم که اولین تراشه سامسونگ با پردازشگر گرافیکی AMD خواهد بود. حالا طبق پست اینستاگرامی سامسونگ، احتمالا این چیپ در تاریخ ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) معرفی می‌شود.
 
مدت‌هاست منتظر دیدن نتیجه همکاری سامسونگ و AMD‌ هستیم تا ببینیم اگزینوس بعدی در زمینه عملکرد گرافیکی می‌تواند تراشه‌های کوالکام و اپل را شکست دهد یا همچنان پشت سر آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
سامسونگ پستی با حساب رسمی اگزینوس در اینستاگرام منتشر کرده و گفته بازی‌ها از آرکید شروع شده‌اند و حالا به نسل کنونی با گرافیک بالا رسیده‌اند. کره‌ای‌ها در همین پست گفته‌اند که به دنبال نمایش شکل سرگرمی در آینده هستند. در تصویر نهایی این پست هم نوشته شده: همه چیز در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ تغییر می‌کند.
 
احتمالا سامسونگ در این تاریخ از تراشه اگزینوس جدید رونمایی می‌کند و از آنجایی که به آینده بازی‌ها اشاره کرده، انتظار داریم با اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز به پردازشگر گرافیکی مبتنی معماری RDNA2 شرکت AMD روبه‌رو شویم.
 
 
 
اگزینوس.PNG
این معماری با پشتیبانی از فناوری‌هایی مانند رهگیری پرتو و نرخ سایه‌زنی متغیر (VRS)، می‌تواند کیفیت بالایی را در بازی‌ها در اختیار کاربران قرار دهد. البته این احتمال هم وجود دارد که در این تاریخ با تراشه میان‌رده اگزینوس ۱۲۵۰ هم روبه‌رو شویم.
 
اگرچه کره‌ای‌ها مشخصات تراشه پرچمدار بعدی‌شان را اعلام نکرده‌اند، اما طبق شایعات این چیپ با لیتوگرافی ۴ نانومتری LPE سامسونگ تولید می‌شود و از یک هسته Cortex-X2 به همراه سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 بهره می‌برد.
 
در صورتی که سامسونگ در تاریخ ۲۸ آبان دست به رونمایی از اگزینوس ۲۲۰۰ بزند، زودتر از کوالکام، با تراشه پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها آشنا می‌شویم. کوالکام رویداد Tech Summit 2021 را در تاریخ ۹ تا ۱۱ آذر برگزار می‌کند و احتمالا در آن شاهد رونمایی از اسنپدراگون ۸۹۸ خواهیم بود. در کنار این تراشه‌ها، باید منتظر معرفی دیمنسیتی ۲۰۰۰ هم باشیم تا یک رقابت کامل شکل بگیرد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.