تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 10, 2021
11:34 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130260

عقب‌نشینی اپل: تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ بدون از کار افتادن فیس آیدی ممکن می‌شود

 
اپل قصد دارد با بروزرسانی نرم افزاری، امکان تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳ را از حالت انحصاری توسط تعمیرکاران رسمی اپل خارج کند تا سایر تعمیرکاران نیز بتوانند این کار را انجام دهند و مشکلی برای سیستم امنیتی فیس آیدی ایجاد نشود.
 
سری آیفون ۱۳ با بریدگی بالای نمایشگر کوچکتری نسبت به نسل قبلی معرفی شدند، اما یکی دیگر از تغییراتی که آیفون جدید به همراه خود آورد این بود که نمایشگر دستگاه به گونه‌ای به فیس آیدی متصل شده که امکان تعمیر موبایل را از تعمیرکاران غیررسمی اپل می‌گیرد و در صورت تعمیر دستگاه توسط چنین افرادی، فیس آیدی از کار می‌افتد.
 
این موضوع باعث شد بسیاری از تعمیرکاران ابراز نارضایتی کنند. اکنون گفته می‌شود اپل تصمیم گرفته سیاست خود را تغییر دهد و با آپدیت نرم افزاری امکان تعمیر دستگاه را در اختیار تعمیرکاران غیررسمی اپل نیز قرار دهد. در این صورت اگر تعمیرکاران غیررسمی نیز بخواهند نمایشگر آیفون ۱۳ را تعمیر کنند،‌ انتظار می‌رود فیس آیدی از کار نیفتد.
 
 
در واقع اپل در سری آیفون ۱۳، میکروکنترلر کوچکی به دستگاه اضافه کرده که هنگام تعمیر نمایشگر، لازم است تعمیرکاران این میکروکنترلر را با استفاده از ابزارهایی مخصوصی که در اختیار تعمیرکاران رسمی این شرکت قرار دارد، از محل خود خارج کنند. در غیر صورت فیس آیدی موبایل غیرفعال می‌شود. البته تعمیرکارانی که چنین ابزاری را در اختیار ندارند، می‌توانند در پروسه طولانی‌تری درنهایت کار خود را پیش ببرند، ولی با مشکلاتی روبرو خواهند شد و نیاز به لحیم کاری دقیق نیز وجود دارد که تعمیرپذیری دستگاه را مشکل می‌کند.
 
با آپدیت نرم افزاری اپل قصد دارد نیاز انتقال میکروکنترلر به نمایشگر جدید را حذف کند و با این حساب سایر تعمیرکاران بدون ابزار تخصصی نیز بتوانند نمایشگر آیفون ۱۳ را بدون غیرفعال شدن فیس آیدی تعمیر کنند.
 
هنوز اطلاعاتی در مورد زمان انتشار آپدیت نرم افزاری اپل منتشر نشده است. هرچند نسخه سیستم عامل iOS 15.2 در حال حاضر در مرحله آزمایشی بتا است و این احتمال وجود دارد در بروزرسانی بعدی سیستم عامل این مساله نیز مرتفع شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.