تلفن همراه

گوشی

November 10, 2021
14:43 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130280

افتتاح ۳۰ هزار شعبه فروش شیائومی تا ۳ سال آینده

 
شرکت سازنده تلفن هوشمند چینی شیائومی برای تحرک بخشیدن به رشد فروش داخلی در بازار بسیار رقابتی، هزاران شعبه فروش افتتاح می کند.
 
شیائومی ۳۰ اکتبر ده هزارمین شعبه فروش خود را افتتاح کرد و هدف جدیدی برای گشایش ۳۰ هزار شعبه در دو تا سه سال آینده تعیین کرد.
 
فروشگاه های فیزیکی تغییر رویکردی برای این شرکت محسوب می شوند که با پیشگام شدن در فروش آنلاین تلفن هوشمند به سرعت رشد کرد و نشان می دهد بعضی از شرکت های چینی چگونه به کند شدن رشد مصرف و کندی رشد اقتصادی واکنش نشان می دهند.
 
به گفته تحلیلگران، اما این رویکرد چالش‌هایی را در قالب هزینه‌های بالاتر تبلیغات و فهرست اموال دارد.
 
شانگ جین، مدیرکل خرده فروشی شیائومی برای چین به رویترز گفت: در آینده استراتژی این شرکت به سمت توانمندی‌های فروش غیراینترنتی پیش می رود. هدف اولیه ما این است که فروش غیراینترنتی ما حجم مشابه فروش آنلاین را داشته باشد.
 
شیائومی موفق شده است حضورش را در بازارهای خارجی گسترش دهد اما به دلیل حضور غیراینترنتی ضعیف‌تر، در بازار داخلی عقب‌تر از رقیبان بزرگتری مانند اوپو و Vivo قرار دارد. حدود ۷۰ درصد از کل تلفن های هوشمند در چین به صورت غیراینترنتی خریداری می شود در حالی که تنها ۳۰ درصد از فروش شیائومی آفلاین است.
 
شعبه‌های فروش جدید شیائومی همچنین دستگاه های خانگی و دوربین هایی با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه می کنند که حاشیه سود بالاتری نسبت به تلفن های هوشمند دارند. تحلیلگران می گویند حاشیه سود این دستگاه ها ۱۵ درصد بالاتر است و شیائومی را از رقیبانش متمایز می کند.
 
شیائومی امیدوار است فروشگاه های جدیدش به نمایشگاه هایی برای خودروهای برقی تبدیل شود که آخرین پروژه کارآفرینی بزرگ لی جون، موسس شیائومی خواهد بود. این شرکت قصد دارد تولید انبوه خودروهای برقی را تا سال ۲۰۲۴ آغاز کند.
 
شیائومی مدل فروش آنلاین را به دلیل پایین ماندن هزینه‌ها و عدم نیاز به شبکه هایی از توزیع کنندگان دنبال کرده است. این استراتژی به این شرکت کمک کرد از زمان تولدش در سال ۲۰۱۰ به سرعت رشد کند. طبق آمار شرکت تحقیقات بازار Canalys، این شرکت در سه ماهه دوم از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده تلفن هوشمند بزرگ جهان شد.
 
با این حال در بازار داخلی چین که بزرگترین بازار جهان است از رتبه نخست در سال ۲۰۱۵ به رتبه چهارم در سه ماهه سوم افول کرد و پس از Vivo، اوپو و آنر قرار گرفت.
 
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای حفظ سهم خود در بازار داخلی به سختی تلاش کرده است و در این راستا شعبه‌های فروش افتتاح کرده است. شیائومی نخستین فروشگاه خود در چین را در سال ۲۰۱۵ افتتاح کرد اما بسیار عقب‌تر از اوپو و Vivo قرار دارد که متعلق به شرکت بی بی کی الکترونیکس هستند. شانگ اعلام کرده که این دو رقیب اکنون حدود ۲۰۰ هزار شعبه در چین دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.