اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 10, 2021
14:45 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130281

فیس‌بوک سرانجام در مورد قلدری و آزار مجازی گزارش داد

 
فیس‌بوک روز سه شنبه برای اولین بار اطلاعات آماری اختصاصی خود در مورد تلاش برای قلدری و زورگیری مجازی و نیز آزار و اذیت جنسی را به طور عمومی افشا کرد.
 
به نقل از رویترز، بر اساس اطلاعاتی که فیس‌بوک در مورد این پلتفرم منتشر کرده، از هر ده هزار بازدید از فیس‌بوک در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بین ۱۴ تا ۱۵ بازدید مربوط به مطالبی بوده که مروج قلدری و آزار جنسی بوده‌اند.
 
فیس‌بوک که برای بازسازی اعتباری و شهرت خود به متا تغییر نام داده، مدعی شده که از هر ده هزار پیام اینستاگرام نیز بین ۵ تا ۶ پیام را محتوای حاوی قلدری و اذیت جنسی تشکیل می‌دهد.
 
در هفته‌های اخیر افشاگری‌های مکرر فرانسیس هاوگن در مورد بی توجهی فیس‌بوک به امنیت و منافع کاربران خبرساز شده است. وی مدیران ارشد فیس‌بوک را به بی توجهی به قطبی شدن فضای این شبکه اجتماعی، وارد آوردن آسیب روحی و روانی به دختران نوجوان در اینستاگرام، تضعیف دموکراسی و اهمیت دادن به سود شخصی به جای منافع کاربران متهم کرده است.
 
مقامات سیاسی در آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار عملکرد شفاف فیس‌بوک و ارائه تصویری دقیق از وضعیت سوءاستفاده از کاربران آن شده‌اند. فیس‌بوک مدعی شده طی همین مدت حدود ۹.۲ میلیون محتوای مختلف را به علت زورگیری و آزار جنسی سایر کاربران حذف کرده است.
 
آنتیگون دیویس مدیر جهانی ایمنی فیس‌بوک به تازگی در این مورد گفته است: آزار و اذیت و قلدری مجازی یک چالش منحصر به فرد و یکی از پیچیده‌ترین مسائل مربوط به فیس‌بوک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.