اپراتورها

تلفن همراه

فیبرنوری

November 15, 2021
11:17 دوشنبه، 24ام آبانماه 1400
کد خبر: 130412

مدیرعامل شرکت سامانتل: با توجه به ورود فناوری نسل پنجم و فیبر نوری، حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای حاکمیت است

رشیدی، مدیرعامل شرکت سامانتل با بیان اینکه با توجه به ورود فناوری های نسل پنجم و فیبر نوری، حمایت از شرکت مخابرات یک الزام مهم برای دولت و حاکمیت است، اظهار داشت: به جای این حمایت ها، با توجه به منطقی نشدن تعرفه ها، شرکت مخابرات ایران در شرایطی است که روی پا ماندن آن و عدم ورشکستگی آن تاکنون جای تعجب دارد.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، رشیدی مهرآبادی، مدیرعامل فعلی شرکت سامانتل و از مدیران قدیمی و پیشکسوت شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه مخابرات باید بر مبنای هزینه های آن تعیین شود، اظهار داشت: نمی شود تمام حامل های انرژی، سالانه و گاهی دو بار در سال افزایش پیداکند و در مقابل صرفا وزرای وقت ارتباطات افتخار کنند که در مقابل افزایش تعرفه  تلفن ثابت و مخابرات ایستاده اند.
 
رشیدی مدیرعامل شرکت FCP سامانتل با بیان اینکه با توجه به تورم های دو رقمی سالیانه ، طبیعی است که هیچ صنعتی در صورت افزایش نیافتن تعرفه نمی تواند دوام بیاورد گفت: شرکت مخابرات ایران در شرایطی است که روی پا ماندن آن و عدم ورشکستگی آن تاکنون جای تعجب دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در بحث تعرفه به مخابرات ظلم شده است، گفت: البته شرکت مخابرات ایران نیز باید با بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان تجهیزات ، شرکت های اینترنتی و FCPها تعامل بهتری انجام دهد.
 
وی افزود: مخابرات باید در بخش های فناوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان، باید زیرساخت را در اختیار  تمام بازیگران صنعت قرار دهد و  از فکر و اندیشه جوانان خلاق در استارتاپ ها استفاده کند.
 
مدیرعامل سامانتل با بیان اینکه اکنون FCP ها و MVNO ها نیز منتظر توسعه واقعی و بهینه مخابرات هستند گفت: البته مساله تعدد مجوزها در این بخش نیز مشکلی دیگر است که در عدم توسعه ارتباطات ثابت نقش داشته است.
 
وی  با بیان اینکه با ورود بحث IP محوری به مخابرات بسیاری از ساختمان های فیزیکی صنعت مخابرات نیز دیگر نیاز به استفاده ندارد  گفت:  در بحث  توسعه کشوری ارتباطات، تمام اپراتورها  و صنایع باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت دسترسی اینترنت در کشور ما جهش بزرگی را تجربه کند.
 
رشیدی با بیان اینکه  یک نمونه مهم  این افزایش اهمیت در بحث اینترنت اشیا و اتصال دستگاه ها به سیستم مرکزی است، گفت: هر روز تاخیر در این مورد ضررهای جبران ناپذیری به صنعت زیرساختی کشورمان وارد می آورد.
 
وی  با بیان اینکه وزارتخانه ارتباطات در دو دوره قبلی با FCP ها نیز تعامل بهینه ای نداشته است، گفت: شرکت مخابرات با مشارکت بخش های خصوصی دیگر می تواند درآمد خود را افزایش دهد.
 
رشیدی گفت: سودآوری حرف اول در توسعه ارتباطات ثابت در دنیا است که در کشور ما به علت تصمیمات متعدد نادرست بالادستی ، همه بازیگران این عرصه و مهم تر از آن مشتریان به عنوان استفاده کننده حقیقی و نهایی متضرر می شوند.
 
مدیرعامل شرکت سامانتل با بیان اینکه بسیاری از مدیران شرکت های اینترنتی در حال حاضر سابقه مخابراتی دارند و علاوه بر اهمیت مخابرات در توسعه، به مجموعه مخابرات به عنوان زیرساخت توسعه کشور تعصب ویژه ای دارند گفت: هنوز هم دیر نشده است  و در صورت اتخاذ تصمیمات درست از بالاترین نقطه حاکمیتی ارتباطات تا شرکت مخابرات و شرکت های کوچک تر می توان تکانی به وضعیت ارتباطات ثابت داد و علاوه بر نجات آن از ورشکستگی ، به توسعه زیرساخت ارتباطات ثابت مطابق با نیازهای  فزاینده مشتریان و اهمیت حیاتی آن برای توسعه ارتباطات در کشور  دست یافت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.