بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
11:38 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130458

ایلان ماسک ۹۳۰ میلیون دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که ظرف کمتر از هفت روز گذشته نزدیک به ۷ میلیارد از سهام تسلا را فروخته، بار دیگر ۹۳۰ میلیون دلار از سهام این شرکت را به فروش رسانده است.
 
مستندات سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان ‌می‌دهد ایلان ماسک ۹۳۴,۰۹۱ سهم را فروخته است. ماسک بخشی از سهام خود را برای پرداخت تعهدات مالیاتی فروخته است. ایلان ماسک هفته گذشته با برگزاری یک نظرسنجی توییتری از قصدش برای فروش ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا خبر داد. پس از مشخص شدن نتیجه این نظرسنجی، ماسک شروع به فروش سهام کرد.
 
در واقع در نظرسنجی انجام شده ۵۷.۹ درصد از شرکت کنندگان رای موافق و ۴۲.۱ درصد از آنها رای مخالف دادند. همین مساله باعث سقوط ۱۱.۹ درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به ۲۸۸ میلیارد دلار و کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد.
 
 
روز پنجشنبه مشخص شد مدیرعامل تسلا ۱.۱ میلیارد دلار سهام تسلا را فروخته و حالا مشخص شده در این مدت، ماسک ۶.۹ میلیارد دلار سهام را واگذار کرده است.
 
مستندات SEC نشان می‌دهد که این معامله‌های فروش در ماه سپتامبر (شهریورماه) از طریق یک طرح معاملاتی تنظیم شده بودند تا این شرکت بتواند برای انجام چنین معامله‌هایی برنامه ریزی کند.
 
ایلان ماسک براساس مستندات تسلا تا پایان سال ۲۰۲۰ اختیار ۲۲.۸۶ میلیون سهم را داشته است که در آگوست سال آینده این موضوع منقضی می‌شود.
 
ارزش سهام تسلا در مدت یک هفته کاهش ۱۵.۴ درصدی را تجربه کرده است و ارزش بازار این شرکت نیز ۱۸۷ میلیارد دلار کم شده که بیش از مجموع ارزش بازار فورد و جنرال موتورز به حساب می‌آید. با وجود چنین کاهش ارزشی، تسلا همچنان باارزش‌ترین خودروساز دنیا محسوب می‌شود.
 
ایلان ماسک زمانی سهامش را می‌فروشد که قیمت آن رشد چشمگیری را تجربه کرده و بسیاری از کارشناسان و البته سهامداران بخاطر چنین موضوعی از مدیرعامل این کمپانی انتقاد می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.