اپراتورها

اپلیکیشن

تلفن همراه

November 16, 2021
14:22 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130469

سیستم پیامکی خودکار برای نجات جان بیماران کرونایی

 
محققان آمریکایی برای بررسی به موقع وضعیت بیماران مبتلا به کووید 19 قرنطینه شده در خانه، یک سیستم پیامکی خودکار ابداع کرده اند که کارایی بالایی را در جلوگیری از مرگ و میر چنین بیمارانی نشان داده است.
 
نتایج بررسی های انجام شده بر روی یک سیستم پیامکی خودکار مبتنی بر الگوریتم که برای رساندن کمک به موقع به مبتلایان کووید 19 طراحی شده، نشان می دهد که این سیستم توانسته حداقل از بروز دو مرگ ناشی از موج اول بیماری فوق در هر هفته جلوگیری کند.
 
بر اساس نتایج این پژوهش، احتمال مرگ بیمارانی که در این سیستم ثبت‌نام کرده بودند، نزدیک به 70 درصد کمتر از بیمارانی بود که از آن استفاده نمی کردند. ضمن آن که کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از آن برای همه زیرگروه های اصلی نژادی و قومی ثبت نام شده در برنامه یکسان بوده است. 
 
این سیستم پیام‌رسانی که کووید واچ نامیده می‌شود، بر اساس سیستمی ساخته شده که قبلا توسط تیمی پژوهشی در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا برای کنترل بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) ایجاد شده بود.
 
کووید واچ، از پیام‌های متنی برای نظارت بر علائم و شدت آن ها در بیماران مبتلا به کووید 19 قرنطینه شده در خانه استفاده می‌کند. به گزارش سیناپرس، بر اساس تعاملات انجام شده با این سیستم، مسئولیت افرادی که شرایط نگران کننده ای داشته اند به تیم کوچکی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی انتقال داده می شد تا مراحل بعدی مراقبت از جمله بستری شدن در بیمارستان را در صورت نیاز تعیین کنند.
 
محققان دانشگاه پنسیلوانیا برای تایید کاربردی بودن این سیستم پیامکی، 3488 بیمار ثبت نام شده در کووید واچ و 4377 بیمار را در گروه مراقبت معمول مورد بررسی و پیمایش زمانی قرار دادند.
 
نتایج بررسی ها نشان داد که 30 روز پس از شروع مطالعه، تنها 3 بیمار در گروه کووید واچ جان خود را از دست دادند، این در حالی بود که تعداد مرگ در گروه دیگر 4 برابر یعنی 12 نفر بود. ضمن آن که با طولانی تر شدن زمان، تعداد این نفرات بیشتر نیز می شد.
 
به گفته مجریان این مطالعه، مزایای مشاهده شده توسط بیمارانی که از کووید واچ استفاده کرده بودند به طور بالقوه می تواند با افزایش دسترسی و استفاده از تله مدیسین و مراجعات مکرر و زودتر به بیمارستان در صورت بدتر شدن علائم توضیح داده شود.  به گزارش سیناپرس، این یافته ها در Annals of Internal Medicine منتشر شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.