اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 16, 2021
14:46 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130474

اینستاگرام استفاده از ویدیوهای سلفی برای احراز هویت را آغاز کرد

 
اکانت‌های جعلی و اسپم همواره برای شبکه‌های اجتماعی بزرگی مثل اینستاگرام مشکل‌ساز بوده‌اند. این شرکت حالا برای جلوگیری از این مشکل در حین ثبت نام از کاربران جدید می‌خواهد با یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید کنند.
 
«مت ناوارا»، کارشناس شبکه‌های اجتماعی که اولین بار این ویژگی را کشف کرده می‌گوید اینستاگرام اکنون برای تایید هویت کاربران جدید از آن‌ها ویدیوی سلفی می‌خواهد. متا (فیسبوک سابق) قول داده که ویدیوهای دریافتی هرگز روی اینستاگرام منتشر نمی‌شوند و ظرف ۳۰ روز حذف خواهند شد.
 
این شرکت می‌گوید در این فرآیند به گردآوری داده‌های بیومتری نمی‌پردازد و از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند. به عبارت دیگر، اینستاگرام از کاربران می‌خواهد ویدیوی سلفی خود را به این شرکت بفرستند و بعد با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تایید می‌کند که کاربر یک فرد واقعی است یا خیر.
 
 
اینستاگرام می‌گوید ویدیوی ارسالی باید سر کاربر را از زاویه‌های مختلف نشان دهد. این شرکت مدت‌ها بود که کار روی این سازوکار را آغاز و اولین بار آن را در ماه اوت پارسال آزمایش کرده بود، ولی مشکلات فنی باعث شد ادامه کار به مشکل بربخورد. حالا به نظر می‌رسد که این مشکلات بالاخره برطرف و این پیش‌نیاز جدید به‌صورت عمومی منتشر شده است.
 
در حال حاضر ظاهرا این ویدیو فقط از کاربران جدیدی خواسته می‌شود که قصد ثبت نام در اینستاگرام را دارند و اثری از درخواست تایید هویت برای کاربران فعلی نیست. با این حال، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در آینده کاربران فعلی هم ملزم به ارسال ویدیوی سلفی خواهند شد یا نه.
 
برخی اپلیکیشن‌ها مثل Bumble از مدت‌ها پیش در سازوکاری مشابه از کاربران خود می‌خواهند که برای تایید هویت ویدیویی از زوایای مختلف صورتشان را آپلود کنند. با این حال، اجرای چنین سیستم در مقیاس اینستاگرام اهمیت بسیار بالاتری دارد و شاید بتواند جلوی فعالیت اکانت‌های جعلی و اسپم را بگیرد. البته این قابلیت می‌تواند صدای گروه‌های مدافع حریم خصوصی را هم بلند کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.