اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
16:22 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130479

گوگل همکاری با وزرات دفاع آمریکا را توجیه می کند

 
مدیران ارشد گوگل در آخرین جلسه هفتگی این شرکت سعی کردند نگرانی‌های کارمندان درباره قرارداد چند میلیارد دلاری ابررایانشی با وزارت دفاع آمریکا را توجیه کنند.
 
 به نقل از ان بی سی، در این جلسه ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی و توماس کوریان مدیر بخش ابر گوگل حضور داشتند.
 
کارمندان این شرکت در سیستم داخلی گوگل سوالی درباره میزان همکاری گوگل با برنامه JWCC(قابلیت مشترک ابر رایانشی جنگی) ثبت کرده بودند و تعداد زیادی از آنها خواستار پاسخگویی در این زمینه شده بودند به همین دلیل مدیران ارشد در جلسه مذکور به آن اشاره کردند. در سیستم داخلی گوگل، حدود هزار کارمند گوگل به پرسش از مدیران ارشد در این خصوص در جلسه مذکور رأی داده بودند.
 
این سوال با ارجاع به گزارش نیویورک تایمز مطرح شده بود. در گزارش مذکور اعلام شده بود پس از آنکه پنتاگون در ماه جولای قرارداد JEDI را لغو کرد، گوگل به شدت تلاش دارد در برنامه JWCC وزارت دفاع شرکت کند.
 
در فایل صوتی مربوط به این جلسه پیچای می‌گوید: «گزارش نیویورک تایمز درباره تلاش‌های وسیع گوگل برای شرکت در پروژهJWCC است. در گزارش آمده است:گوگل برای شرکت در پروژه قبلی وزارت دفاع JEDI هیچ تلاشی نکرده بود زیرا با سیاست‌های هوش مصنوعی شرکت همخوانی نداشت. اکنون چه تغییری ایجاد شده است؟ چه چیزی سبب شده شرکت در این پروژه مهم باشد؟
 
کوریان در توجیه تلاش‌های گوگل اشاره کرده بود پروژه جدید با JEDI متمایز است. او در این باره گفت: اخیراً بحث و گفتگویی در خصوص توجه گوگل به حضور در طرح ایجاد شده است. اگر گوگل در این طرح شرکت کند، در حقیقت ما برای نوین سازی عملیات‌های وزارت دفاع با آنها همکاری می‌کنیم. حوزه‌های متعددی وجود دارد که قابلیت‌های محصولات ما و خبرگی مهندسان ما بدون تضاد با سیاست‌های هوش مصنوعی مان، کارآمد خواهدبود.
 
پیش از این در پی اعتراضات کارمندان به همکاری گوگل در پروژه ماون (Maven)،گوگل از تمدید قرارداد خود در این پروژه اجتناب کرد و پس از آن سیاست‌های هوش مصنوعی خود را ایجاد کرد.
 
در پروژه ماون گوگل در تحلیل و تعبیر ویدئوهای ثبت شده توسط پهپادها به وسیله هوش مصنوعی به دولت کمک می‌کرد. قبل از پایان یافتن این قرارداد هزاران کارمند گوگل با امضای نامه‌ای سرگشاده با شرکت گوگل در این پروژه ابراز مخالفت کردند. برخی کارمندان نیز از سمت خود استعفا دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.