اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 17, 2021
16:42 چهارشنبه، 26ام آبانماه 1400
کد خبر: 130530

گوگل از ابزارها و قابلیت‌های جدیدی در حمایت از اخبار محلی رونمایی کرد

 
گوگل به‌تازگی ابزارها و قابلیت‌های جدیدی برای خبرنگاران و مخاطبان آن‌ها راه‌اندازی کرده که قرار است به یاری شرکت‌های فعال در حوزه اخبار محلی بیاید. بخش اصلی این قابلیت‌ها کادر ویژه‌ای است که اخبار محلی را به نمایش می‌گذارد و از امروز برای تمامی زبان‌ها فعال می‌شود.
 
گوگل ابتدا قابلیت نمایش اخبار محلی را برای خبرهای مربوط به کووید-۱۹ فعال کرده بود، اما حالا این ویژگی را برای اخبار مربوط به سایر موضوعات از جمله ورزش، سیاست و غیره نیز در دسترس قرار داده است. این شرکت می‌گوید تغییراتی را در موتور جستجوی خود اعمال کرده تا اخبار محلی بیشتر از قبل در کنار اخبار نشریات ملی در بخش Top Stories نشان داده شود.
 
 
گوگل توضیح می‌دهد: «این بهینه‌سازی اطمینان می‌یابد که مردم در هنگام جستجو اخبار معتبر محلی را پیدا می‌کنند تا بدین ترتیب افراد بیشتری بتوانند به برند و محتوای این خبرگزاری‌ها دسترسی داشته باشند.» این قابلیت حتی قادر است زیردسته‌های اخبار محلی مثل اخبار مربوط به مسابقات فوتبال مدارس یک شهر را شناسایی و تفکیک کند. چنان‌چه خدمات تشخیص موقعیت را فعال کرده باشید، نتایج دقیق‌تری برایتان نشان داده می‌شود.
 
گوگل می‌گوید: «برای مثال، اگر ساکن شهر دیترویت باشید و درباره فوتبال جستجو کنید، ما حالا به جای آن‌که فقط نتایج مسابقات تیم‌های حرفه‌ای را نشان دهیم، نتایج تیم‌های دبیرستانی و دانشگاهی را هم به نمایش می‌گذاریم.» قابلیت جدید گوگل علاوه بر مطالب وب‌سایت‌ها، توییت مربوط به رسانه‌های خبری را هم در نتایج می‌آورد.
 
اهالی ماونتین ویو همچنین از ابزارهای جدیدی برای خبرنگاران رونمایی کرده‌اند. پروژه Census Mapper نقشه‌ای را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهد تا با کمک آن بتوانند داده‌های مربوط به سرشماری یک شهر، منطقه یا کشور را نشان دهند. گوگل همچنین پروژه Common Knowledge را بهینه‌سازی کرده تا گزارشگران بتوانند آزادانه‌تر به داده‌های محلی یک منطقه دسترسی داشته باشند.
 
به نظر می‌رسد که این اقدام گوگل تلاشی برای احیای مجدد خبرگزاری‌های محلی باشد که در سال‌های اخیر به خاطر فعالیت شرکت‌های رسانه‌ای بزرگی نظیر گوگل و فیسبوک از رده خارج شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.