اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 18, 2021
11:43 پنجشنبه، 27ام آبانماه 1400
کد خبر: 130532

حمایت کمیسیون صنایع مجلس از برنامه های وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات

 
سه‌شنبه بعدازظهر اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات دیدن و سپس در نشست صمیمانه با وزیر و معاونان وزارت ارتباطات شرکت کردند.
به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، سه‌شنبه بعدازظهر اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات دیدن و سپس در نشست صمیمانه با وزیر و معاونان وزارت ارتباطات شرکت کردند.
در ابتدای این جلسه، اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از برنامه‌های وزیر ارتباطات برای ایجاد دسترسی همگانی به ارتباطات پایدار و پر سرعت گفت: مجلس برای حمایت همه‌جانبه از اجرای طرح‌های کلان وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به منظور تحقق شبکه ملی اطلاعات آمادگی دارد.
وی افزود: در صورت نیاز برای تسریع در اجرای کلان‌پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات مخصوصا استقرار دولت هوشمند، با اختصاص بودجه بیشتر از شما حمایت می‌کنیم و شما هم تلاش کنید زمان اجرای این طرح‌های کلان را کاهش دهید.
در این جلسه سایر اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز نظر خود را درباره برنامه های کلان وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم و مشکلات برخی از مناطق بیان کردند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ابتدای این نشست ضمن تببین راهبردها و برنامه های کلان وزارت ارتباطات در دوره جدید، با تأکید بر ضرورت تغییر موازنه شبکه ارتباطی کشور از ارتباطات سیار به ارتباطات ثابت گفت: برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم کشور به شبکه پرسرعت، امن، پایدار و ارزان باید نهضت فیبرکشی در کشور راه بیفتد.
وی ادامه داد: در چهار سال آینده دو راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال خواهد شد. نخستین راهبرد، توسعه دسترسی‌ به شبکه پرسرعت و راهبرد دوم توسعه انواع خدمات فناورانه‌پایه برای عموم مردم خواهد بود. وی راهبرد دولت سیزدهم را استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای تسهیل امور، مبارزه با فساد و افزایش کارایی دولت دانست و افزود: ما باید طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.