اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 19, 2021
12:54 جمعه، 28ام آبانماه 1400
کد خبر: 130554

غلبه تیک‌تاک بر اینستاگرام در بین نوجوانان آمریکایی

حالا تیک‌تاک در خود آمریکا و در بین نوجوانان این کشور از اینستاگرام محبوب‌تر است.
 
بر اساس تازه‌ترین آمارها از سوی مرکز تحقیقاتی فورستر (‌Forrester) تعداد نوجوانان آمریکایی بین ۱۲ تا ۱۷ سال که از تیک‌تاک استفاده می‌کنند از اینستاگرام پیشی گرفته است.
 
امسال ۶۳ درصد نوجوانان آمریکایی بین سن ۱۲ تا ۱۷ سال از تیک‌تاک استفاده می‌کنند در حالی که میزان استفاده در این محدوده سنی برای اینستاگرام ۵۷ درصد بوده است.
 
رشد استفاده از تیک‌تاک حداقل در خود آمریکا بسیار قابل توجه بوده است در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۱ درصد نوجوانان از اینستاگرام استفاده می‌کردند و ۵۰ درصد از تیک‌تاک.
 
تیک‌تاک در حالی به نفوذ در بین قشر نوجوان آمریکا ادامه می‌دهد که رقیبش در طی این سال درگیر کشمکش‌های گسترده‌ای بوده است.
 
 
ابتدا وال استریت ژورنال بر اساس تحقیقات داخلی شرکت فیس‌بوک ( که هم اکنون متا نام دارد ) فاش کرد که این شرکت در تلاش برای حفظ کاربران در برنامه‌های کاربردی خود تاثیر داده‌های مضر خود به ویژه روی دختران جوان را نادیده می‌گیرد.
 
ماه گذشته فیس‌بوک (متا) اعلام کرد که خدمات خود از جمله اینستاگرام را برای مناسب سازی سنین بین ۱۸ تا ۲۹ سال تغییر خواهد داد.
 
مارک زاگربرک بنیانگذار این شرکت خاطر نشان کرد که تیک‌تاک به طور خاص یکی از کارآمدترین رقبای این شرکت است و این تغییرات در جهت رقابت با این شرکت انجام می‌شود.
 
به گفته زاکربرگ ویژگی Reels در فیسبوک و اینستاگرام امسال به صورت تمام صفحه درخواهد آمد.
 
 
ویژگی Reels در سال ۲۰۲۰ به عنوان  پاسخی بر تیک‌تک معرفی شده بود  توسط شرکتهای دیگری مثل Snap ، یوتیوب، ردیت و سایر شبکه‌های اجتماعی مورد تقلید قرار گرفت.
 
مایک پرولکس تحلیلگر شرکت فورستر معتقد است: نسل جوان تیک‌تاک را از دیگر پلتفرمهای اجتماعی جذاب‌تر و محبوب‌تر می‌داند و یکی از مهمترین تفاوت‌ها در اجتماع افراد خلاق سازنده ویدیو در این پلتفرم است.
 
به گفته وی در حالی که ویژگی‌های تیک‌تاک عمدتا توسط دیگر رقبا هم ارایه می‌شود اما اجتماع افراد خلاق در این شبکه ترکیب اسرارآمیز موفقیت این شبکه است که به راحتی قابل کپی برداری نیست ولو اینکه رقبا پول زیادی هم برای آن خرج کنند.
 
با وجود این رشد تیک‌تاک در بین نوجوانان آمریکایی در این کشور همچنان یوتیوب در سال ۲۰۲۱ پیشتاز استفاده در بین این قشر بوده است و ۷۲ درصد نوجوانان این کشور از یوتیوب استفاده می‌کنند.
 
اسنپ چت هم تقریبا سهم ۵۴ درصدی از نوجوانان آمریکایی را در اختیار دارد که نسبت به سال ۲۰۲۰ تغییر زیادی نکرده است.
 
آغاز تحقیقات علیه اینستاگرام
در همین حال پنج شنبه گذشته برخی از دادستان‌های آمریکا اعلام کردند تحقیقاتی را درباره تاثیر نامناسب اینستاگرام بر کودکان آغاز کرده‌اند.
 
این تحقیقات قرار است در هشت ایالت انجام گیرد.
 
در ماه سپتامبر شرکت فیس‌بوک ( متا) اعلام کرد که برنامه معرفی نسخه اینستاگرام کودک را به دلیل بالاگرفتن مخالفت‌ها با آن به تعویق انداخته است.
 
در ماه‌های قبل نیز وکلایی از ۴۰ ایالت طی نامه‌ای به فیسبوک درخواست کرده بودند که نسخه اینستاگرام کودک را اجرایی نکند.
 
عبور از مرز یک میلیارد کاربر
تیک تاک اخیرا اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.
 
این اپلیکیشن در حالی به چنین موفقیت بزرگی دست یافته که شروع فعالیت آن به آگوست 2018 برمی‌گردد و عملکرد آن زیر ذره‌بین دولت‌های مختلف از جمله آمریکا قرار دارد. این دولت‌ها نسبت به فعالیت‌های شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت‌دنس در گردآوری اطلاعات کاربران نگران هستند.
 
تیک‌تاک در دوران ریاست جمهوری ترامپ مورد خشم وی قرار داشت و حتی تا مرحله واگذاری سهامش به شرکتهای آمریکایی هم پیش رفت.
 
رییس جمهور وقت آمریکا فعالیت تیک‌تاک در این کشور را منوط به فروش به سهامداران آمریکایی کرده بود. اما این موضوع بعدا به تعویق افتاد و از دستور کار دولت خارج شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.