تلفن همراه

گوشی

November 22, 2021
11:40 دوشنبه، 1ام آذرماه 1400
کد خبر: 130649

شیائومی میکس ۵ و ۵ پرو احتمالا در فصل اول ۲۰۲۲ از راه می‌رسند

 
در حالی که مدت تقریبا کوتاهی از معرفی و عرضه گوشی شیائومی میکس ۴ می‌گذرد، ظاهرا این کمپانی در مراحل پایانی توسعه میکس ۵ و ۵ پرو قرار دارد و می‌خواهد در ماه مارس ۲۰۲۲ یعنی اواخر فصل اول سال آینده میلادی آن‌ها را معرفی کند.
 
طبق اطلاعاتی که از سوی حساب توییتری «xiaomiui» منتشر شده، این گوشی‌های هوشمند با شماره مدل‌های ۲۲۰۲۱۲۱C و ۲۲۰۲۱۲۱AC تحت سری میکس در چین به ثبت رسیده‌اند. به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها به ترتیب اسم رمز Thor و Loki‌ را یدک می‌کشند.
 
در گذشته همین حساب توییتری باور داشت که این محصولات با نام‌های شیائومی ۱۲ اولترا و ۱۲ اولترا Enhanced از راه می‌رسند. اما حالا مشخص شده که این گوشی‌های هوشمند از سری میکس هستند.
 
 
به نظر می‌رسد گوشی‌های سری شیائومی میکس ۵ با تراشه اسنپدراگون ۸ Gen 1 یا همان اسنپدراگون ۸۹۸ از راه می‌رسند و همچنین به حداقل چهار سنسور دوربین با رزولوشن بالا مجهز می‌شوند.
 
به گفته xiaomiui، شیائومی در مارس ۲۰۲۲ از گوشی‌های میکس ۵ و ۵ پرو رونمایی می‌کند که تقریبا یکسال پس از معرفی شیائومی می ۱۱ اولترا می‌شود. البته پیش از این محصولات، باید شاهد معرفی شیائومی ۱۲ باشیم.
 
گفته می‌شود شیائومی ۱۲ در اواسط ماه آینده میلادی (اواخر آذر) و به فاصله کوتاهی پس از معرفی تراشه پرچمدار کوالکام معرفی می‌شود، البته در این تاریخ نسخه مخصوص بازار چین این دستگاه از راه می‌رسد. انتظار می‌رود نسخه مخصوص بازار جهانی این پرچمدار در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شود.
 
اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، شیائومی در ابتدا سری ۱۲ را برای بازار جهانی معرفی می‌کند و سپس از سری میکس ۵ برای بازار چین رونمایی خواهد کرد. تا زمان معرفی این گوشی‌های هوشمند، گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره آن‌ها منتشر خواهد شد و با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.