امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 23, 2021
11:19 سه شنبه، 2ام آذرماه 1400
کد خبر: 130677

نشت اطلاعات مشتریان شرکت ثبت دامنه اینترنتی

 
شرکت Go Daddy با نشت امنیتی روبرو شده و هکرها توانسته‌اند بیش از یک میلیون آدرس ایمیل از کاربران فعال و غیرفعال سیستم ورد پرس آن را سرقت کنند.
 
به نقل از ورج، این شرکت ثبت دامنه اینترنتی، اطلاعات مربوط به این رویداد را در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار داده است.
 
این شرکت ادعا می‌کند هکرها در اوایل سپتامبر و از طریق یک پسورد فاش شده، وارد سیستمی شده‌اند که برای راه اندازی و تنظیم خودکار وب سایت‌های جدید توسط کاربران استفاده می‌شود.
 
Go Daddy در ۱۷ نوامبر این نشت اطلاعات را به مشتریانش اطلاع رسانی کرده و قبل از آغاز تحقیقات و اطلاع رسانی به مجریان قانون، دسترسی هکر به سیستم‌هایش را مسدود کرده است.
 
البته احتمالاً هکر مذکور به اطلاعاتی بسیار بیشتر از آدرس‌های ایمیل دسترسی داشته و قادر به مشاهده پسوردهای اصلی ادمین ورد پرس نیز بوده که توسط تهیه کننده سرویس فراهم شده است. علاوه بر آن اطلاعات مربوط به مخزن کاربران فعال و سیستم‌های sFTP نیز احتمالاً هک شده است.
 
به گفته شرکت برخی از مشتریان کلیدهای SSL خصوصی آنها فاش شده است.
 
Go Daddy سعی دارد با تنظیم دوباره پسوردهای فاش شده، پیامدهای ناشی از افشای اطلاعات را کاهش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.