اپراتورها

تلفن همراه

November 23, 2021
14:16 سه شنبه، 2ام آذرماه 1400
کد خبر: 130690

هشدار شرکت مخابرات درباره تماس با شماره های ناشناس بین المللی

thum-f3d2d815d1374b1959e8-54256.jpg
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: مشترکان در صورت تماس ناشناس بین المللی، تماس دوباره با آن شماره برقرار نکنند، به علت اینکه تماس با شماره مسابقات در شبکه‌های ماهواره‌ای و ناشناس بین المللی موجب صدور قبض‌های با مبالغ نامتعارف است.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابراتی ایران، محمدرضا بیدخام در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: این تماس ها به علت اینکه از سرشماره بین المللی و با منشا نامشخص برقرار می شود، هزینه سنگینی برای مشترکین حتی بعضا تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به دنبال خواهد داشت.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید مجدد بر عدم تماس مجدد با این شماره ها گفت: مشتریان لازم است درصورت مشاهده تماس از دست‌رفته (missed call) به کدهای تماس در زمان تماس دقت کرده و در صورتی‌که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری شماره‌گیری شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.
 
وی افزود: مشترکان در صورت تمایل و عدم نیاز به تماس بین المللی می‌توانند برای جلوگیری از مشکل یاد شده با مراجعه به بخش مخابرات من در پرتال شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir نسبت به بستن صفر دوم ، اقدام کرده یا بدین منظور به مراکز مخابراتی منطقه خود مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.