تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 23, 2021
14:53 سه شنبه، 2ام آذرماه 1400
کد خبر: 130696

دومین دوره از رویداد جذب سرمایه حوزه بازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد

 
صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، دومین دوره از رویداد دوشنبه های استارتاپی را با هدف کاهش چالش جذب سرمایه برای کسب‌وکارها و برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در زیست‌بوم استارتاپی کشور برگزار کرد.
 
در رویداد دمودی بازی و سرگرمی از بین استارتاپ‌های متقاضی حضور در رویداد، تعدادی بر اساس داوری انتخاب شده و در یک فرآیند آموزشی، برای ارائه به سرمایه‌گذار آماده شدند. در روز برگزاری رویداد، این استارتاپ‌ها، محصولات و خدمات خود را به سرمایه‌گذاران، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه و صاحبان صنایع ارائه دادند.
 
حمایت از استارتاپ‌ها با توسعه سرمایه‌گذاری جسورانه
مدیر سرمایه‌گذاری مجموعه اسمارتاپ ونچرز، با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری اسمارتاپ یکی از وی‌سی‌های باتجربه در اکوسیستم نوآوری است که فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز کرده است، گفت: «در ابتدا به عنوان یک استارتاپ استودیو فعالیت می‌کردیم و اتفاقا یک سرمایه‌گذاری در حوزه سوشال گیم داشته‌ایم. پس از دو سال فعالیت به عنوان استارتاپ استودیو، با توجه به بازخوردها و تجربه‌هایی که کسب کردیم، تصمیم گرفتیم که به یک وی‌سی تبدیل شویم و در سطوح بالاتری سرمایه‌گذاری داشته باشیم. اولین سرمایه‌گذاری‌های ما روی استارتاپ‌های کرفس، گهواره و ایران رنتر بود. پس از تجربه خوبی که در رشد و توسعه این استارتاپ‌ها داشتیم، تصمیم گرفتیم تمرکز سرمایه‌گذاری خود را روی استارتاپ‌هایی معطوف کنیم که مخاطب انبوه دارند و B2B یا B2C هستند.»
 
 
«احمد فراهانی»،  در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: « ما تا به امروز، ۳۰ سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های موفق داشتیم. ما پس از طی کردن چرخه کامل سرمایه‌گذاری و خروج، بر اساس تجربه‌مان، امسال موفق شدیم که صندوق سرمایه‌گذاری اسمارتاپ را تاسیس نماییم. اسمارتاپ امسال به عنوان صندوق سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیاردی خصوصی فعالیت می‌کند و حوزه‌های علاقمندی خود را گسترش داده‌ایم و به دنبال تجربه حوزه‌های متفاوت هستیم.»
 
همچنین «پناهی»، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری سپهر، با اشاره به ظرفیت‌های این صندوق گفت: «حوزه‌های تخصصی و مورد تمرکز صندوق پژوهش و فناوری سپهر در دو سال فعالیتش، صنایع خلاق و نرم است. ما در تلاشیم که صندوق‌های بزرگ‌تری برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و صدور ضمانت‌نامه و فعالیت‌هایی از این دست، تاسیس کنیم.»
 
پناهی در ادامه گفت: «ترکیب سهامداری صندوق سپهر به این صورت است که ۴۰% آن، متعلق به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ۲۰% آن متعلق به حوزه هنری، ۲۰% آن متعلق به همین صندوق و ۲۰% مانده متعلق به نشر الکترونیک ایران است.»
 
ارائه هفت تیم استارتاپی با حضور سرمایه‌گذاران
تیم هوشمند افزار نوین راهبرد، با درخواست سرمایه ۲ میلیادری نخستین تیم این رویداد بود که به ارائه برنامه خود پرداخت. تیم ققنوس با ارائه محصول بازیگرام و درخواست سرمایه ۵ میلیارد تومانی نیز به ارائه محصول خود با بازار هدف صاحبان کسب‌وکارها بود. فوتبال استارز از سال ۹۸ مشغول به فعالیت است و با درخواست سرمایه ۳ میلیارد تومانی در این رویداد حاضر شد. بازی سرنخ نیز توسط چهارمین استارتاپ حاضر در این رویداد ارائه شد.
 
اتاق فرار واقعیت مجازی پنجمین نرم‌افزار ارائه شده در این رویداد توسط یک تیم استارتاپی با درخواست سرمایه ض میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی بود. این بازی کاربران را برای مواجهه با زلزله آماده می‌کند. اما آلتو پلتفرم آنلاین سفارش و کرایه انواع بازی‌های رومیزی است که درخواست سرمایه ۶۵۰ میلیون تومانی را طرح کرد. خانه سبز نیز به عنوان هفتمین بازی ارائه شدن سرمایه ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی را درخواست کرد.
 
ارائه منابع مالی در غالب سرمایه‌گذاری
در این رویداد در صورتی‌که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تایید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰درصد سرمایه جسورانه مورد نیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تامین کند. صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تامین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند. عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی دراین برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.
 
در این طرح، صندوق نوآوری، منابع مالی را در قالب سرمایه‌گذاری و نه تسهیلات ارائه می‌دهد؛ به طوری که در طرح‌هایی که عاملان صندوق، حاضر به مشارکت بیست درصدی در آن باشند، صندوق بسته به سطح فناوری و اولویت راهبردی، تا هشتاد درصد از منابع باقی‌مانده را تامین کرده و در سود و زیان طرح سهیم خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.