سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 23, 2021
16:51 سه شنبه، 2ام آذرماه 1400
کد خبر: 130707

رنگ صفحه خرابی‌های ویندوز دوباره آبی شد

اوایل سال جاری میلادی به نظر می‌رسید که مایکروسافت تصمیم درد برای همیشه رنگ «صفحه آبی مرگ» (BSOD) که برای عموم کاربران ویندوز آشنا است را به رنگ سیاه تغییر دهد تا هنگامی که رایانه شخصی به هر دلیلی از فعالیت متوقف می‌شود و امکان ادامه ندارد، صفحه با این رنگ برای کاربران نمایان شود.
 
«صفحه آبی مرگ» یک بخش ویژه در دنیای ویندوز است که به عنوان سیگنال بسیار واضح عمل می‌کند و مشکلی که در رایانه شخصی پیش می‌آید را نمایان می‌سازد. در طول سال‌ها مایکروسافت صفحه نمایش خود را با جزییات بیشتر به‌روز‌رسانی کرده تا مشخص شود دقیقا چه مشکلی برای ویندوز رخ داده و با این وجود، رنگ صفحه نمایش در هنگام خرابی ویندوز همیشه آبی بوده است.
 
شرکت مایکروسافت هرگز توضیح نداد که چرا رنگ صفحه خطا را از ابتدای امسال به مشکی تغییر داده است، اما همان‌طور که مرکز «آرس تکنیکا» اعلام کرده این کمپانی در پیش نمایش «ویندوز 11» برای کانال‌های «بتا» و «پیش نمایش انتشار» که به تازگی منتشر شد، به رنگ آبی بازگشته است.
 
نسخه Build 22000.346 برای ارتقا قابلیت‌های ویندوز 11 هم اکنون صفحه خرابی را با رنگ آبی نشان می‌دهد. در توضیحات مربوط به این به‌روزرسانی جدید آمده است: «زمانی که رایانه‌های شخصی کار نمی‌کنند یا خطای توقف مانند نسخه‌های قبلی ویندوز رخ می‌دهد، رنگ صفحه را به آبی تغییر داده‌ایم. اگر خوش شانس باشید، به ندرت می‌توانید این صفحه را ببینید».
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.