تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 24, 2021
16:45 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1400
کد خبر: 130745

شرایط جدید پست کتاب اعلام شد

 
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره شرایط جدید پست کتاب گفت: مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.
 
به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی درخصوص شرایط جدید پست کتاب اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط تمدید قرارداد مابین خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.
 
او در ادامه بیان کرد: در شرایط جدید، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تخفیف را در سرویس سفارشی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد و در سرویس پیشتاز از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش داده است. همچنین مطابق اظهار مسئولان شرکت پست، سرویس سفارشی عملا از خدمات حذف شده بود و تنها برای سامانه «پست کتاب» ارائه می‌شود.
 
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به انتخابی شدن هزینه جمع‌آوری مرسولات در قرارداد جدید بیان کرد: به این معنی که اگر بسته به دفاتر پستی تحویل داده شود مبلغی دریافت نمی‌شود و اگر درخواست جمع‌آوری اعلام شود هزینه مربوطه به دو صورت محاسبه می‌شود؛ ابتدا در قالب اشتراک ماهانه به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال و دیگری به صورت جمع‌آوری تکی و با مبلغ ۸۰.۰۰۰ ریال.
 
رمضانی با بیان این‌که ظرف دو یا سه هفته آینده سرویس‌های مذکور در سامانه‌های پست کتاب فعال خواهد شد، اظهار کرد: باجه‌های تحویل بسته‌های پستی که پیش از این محدود به مراکز مناطق بود اکنون به دفاتر پستی منتخب توسعه پیدا کرده و تعداد مراکز دریافت‌کننده بسته‌های پستی افزایش یافته است.
 
او در ادامه مطرح کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اخیرا برای ارسال کالا در سفارش‌ها، ۲۵ درصد اضافه مبلغ بابت بسته‌بندی «پاکت» اخذ می‌کند که این اضافه مبلغ از کتاب و بسته‌های سامانه پست کتاب دریافت نخواهد شد.
 
علی رمضانی در پایان گفت: در شرایط جدید، قیمت تمام‌شده سرویس سفارشی یک بسته کتاب «دو کیلویی» برای مشتری عادی ۱۱۳ هزار ریال و قیمت تمام‌شده پست پیشتاز برای مشتری عادی ۱۶۱ هزار ریال خواهد بود. در حالی که مبلغ پرداختی ناشران در پست کتاب با شرایط قرارداد جدید ۷۰ هزار ریال است. بر این اساس خانه کتاب و ادبیات ایران حدود ۴۰ درصد از مبلغ پست سفارشی تا دو کیلو را پرداخت می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.