تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

November 24, 2021
16:53 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1400
کد خبر: 130748

شرکت TSMC مودم‌های 5G اپل را برای آیفون‌های ۲۰۲۳ تولید می‌کند

 
شرکت TSMC، تولیدکننده اصلی تراشه‌های اپل، تولید اولین چیپ‌های مودم ۵G اختصاصی اپل را برای گوشی‌های هوشمند آیفون در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.
 
طی چند سال گذشته این پروژه در دست توسعه بوده و با خرید بخش مودم اینتل توسط اپل در سال ۲۰۱۹، این رویکرد شدت گرفت. این استراتژی به اپل کمک می‌کند بتواند از کوالکام به عنوان تامین‌کننده مودم‌های موردنیازش، فاصله بگیرد.
 
منابع آگاه بازار می‌گویند اپل قصد دارد از فناوری تولید تراشه ۴ نانومتری TSMC برای تولید انبوه اولین مودم ۵G اختصاصی خود استفاده کند و خاطر نشان می‌کنند که این شرکت در حال توسعه المان‌های مربوط به فرکانس رادیویی و امواج میلی‌متری جهت تکمیل مودم است. به علاوه این منابع آگاه در این مورد توضیح داده‌اند که اپل روی توسعه تراشه مدیریت بر انرژی مودم کار می‌کند.
 
گزارش‌های منتشر شده فعلی با اخبار فاش شده قبلی در مورد عرضه مودم توسط اپل برای آیفون‌های ۲۰۲۳ مطابقت دارد. کوالکام نیز هفته گذشته در مورد برنامه‌های آتی خود صحبت کرد و به این موضوع نیز اشاره کرد که تنها ۲۰ درصد سهم تولید مودم آیفون را در سال ۲۰۲۳ برعهده خواهد داشت. کوالکام معتقد است اپل از مودم خود در بیشتر مناطق در سراسر جهان استفاده خواهد کرد، اما در برخی بازارهای خاص در ابتدای کار به کوالکام کماکان متکی خواهد بود.
 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت Nikkei، اپل و TSMC در حال حاضر در حال آزمایش تولید مودم اپل با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری هستند و برای تولید انبوه به فناوری پیشرفته‌تر ۴ نانومتری روی خواهند آورد.
 
 TSMC در نظر دارد از فناوری ۴ نانومتری برای توسعه تراشه‌‌های اصلی سری A در سری آیفون‌های ۲۰۲۲ استفاده کند، در حالی که آیپدهای ۲۰۲۲ و آیفون‌های ۲۰۲۳ از چیپ‌های سری A با فناوری ۳ نانومتری بهره خواهند برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.